PMK
Część planów spółki OT Logistics wyjawił w rozmowie z portalem WNP Zbigniew Nowik, prezes firmy. Największy krajowy operator w portach morskich ma ambicje stworzenia korytarza logistycznego od Bałtyku aż do Bliskiego Wschodu.
W krajowych portach Nowik zauważa duży potencjał w przeładunkach towarów rolnych i kolejne projekty, w tym budowa terminalu agro w Porcie Gdańsk.
- Naszym celem jest też rozwijanie śródlądowego połączenia Morze Bałtyckie – Morze Adriatyckie – podkreśla Nowik w rozmowie z WNP. - Ważnym krokiem było nabycie przez OT Logistics w ubiegłym roku 22 proc. udziałów w porcie Rijeka. Chcemy ten korytarz wydłużyć do krajów skandynawskich i na Bliski Wschód Ostatnio bardzo ciekawym rynkiem do włączenia w ten układ stał się Iran – dodaje prezes.
Grupa ma silną pozycję w żegludze śródlądowej na rynku niemieckim i wschodnim. To efekt obranej strategii, która zakładała wyjście z kraju z usługami. Powodem była pogarszająca się infrastruktura rzeczna w Polsce, co uniemożliwiało dalszy rozwój spółki. Ówczesna Odratrans mocno konkurowała ze spółką Deutsche Binnenreederei.
- Konkurencję tę wygraliśmy dzięki pracowitości, elastyczności i rozwiązaniom organizacyjnym, co pozwoliło nam przejąć DB – podkreśla Nowik. - Nastąpiła wymiana doświadczeń, przejęliśmy też kulturę pracy od partnera niemieckiego, a wymieszanie tych doświadczeń skutkuje tym, że mamy bardzo dobrą, zyskowną firmę.
Radny PiS domaga się wyjaśnień w sprawie rewitalizacji Opływu Motławy
O nowoczesnych rozwiązaniach cyfrowych dla polskiego transportu
Czy nowe przepisy w zakresie prawa pierwokupu w portach będą faktycznie tak problematyczne? Wywiad z radcą prawnym Mateuszem Romowiczem
Game changer: port Esbjerg potroi moc offshore z pomocą cyfrowego bliźniaka
Ewolucja branży morskiej – rozmowa z Andrzejem Smoleńskim
Kontrakt na dostawy ropy ze wschodu przestanie być realizowany w momencie wprowadzenia kolejnych sankcji