PMK
Budowa sztokholmskiego Portu Norvik idzie pełną parą. Ukończono już 450-metrowe nabrzeże kontenerowe.
Projekt przejdzie teraz w kolejną fazę, która zawiera: układanie torów dla dźwigów, montowanie słupków, poręczy, barier i błotników.
- Na rok przed otwarciem, prace nad ukończeniem sztokholmskiego Norvik Port idą zadziwiająco szybko - powiedział Magnus Sjöberg, kierownik projektu.
Obiekt będzie posiadał terminal kontenerowy i dla statków ro-ro. Powstanie ok. 50 km na południe od stolicy Szwecji. Rocznie będzie w stanie obsłużyć ok. 500 tys. kontenerów i 200 tys. pojazdów.
Głębokość basenów nowego terminala będzie sięgać nawet do 16,5 metrów, co umożliwi zawijanie tam największych kontenerowców, jakie wpływają na Bałtyk. Nieco płytsze będą baseny do obsługi statków ro-ro.
Operatorem obiektu będzie Hutchison Ports, zarządzający 48 terminalami na świecie.
Hapag-Lloyd stawia na Gdańsk
Tunel podnosi znaczenie Świnoujścia w Europie
Unimot wynajmuje terminal LPG w niemieckim Wilhelmshaven
Dzięki korytarzom solidarności Ukraina wyeksportowała ponad 136 mln ton towarów
DP World inwestuje w terminale project cargo i ro-ro w Konstancy
Rosyjskie władze postulują zmianę przebiegu granicy z Finlandią i Litwą na Morzu Bałtyckim