• <
PZT_1100x200_gif_2020

.Nowoczesna: PiS nie ma właściwego pomysłu na ratowanie PŻM

Strona główna Porty Morskie, Logistyka Morska, Transport Morski .Nowoczesna: PiS nie ma właściwego pomysłu na ratowanie PŻM
.Nowoczesna: PiS nie ma właściwego pomysłu na ratowanie PŻM - GospodarkaMorska.pl

mk

27.02.2017 Źródło: własne

.Nowoczesna pyta o sytuację w Polskiej Żegludze Morskiej i proponuje rozwiązanie: komercjalizację państwowego przedsiębiorstwa, zrobienie z niego spółki skarbu państwa i wprowadzenie na giełdę – czytamy na portalu Radia Szczecin.

Przedstawiciele .Nowoczesnej są zdania, że rząd PiS nie ma właściwego pomysłu na ratowanie PŻM. - Spadek zamówień w Chinach, a co za tym idzie, spadek zamówień na materiały i paliwo spowodował taką sytuację, jaką mamy obecnie. Pytanie zasadnicze brzmi: jak PŻM się odnajdzie na rynku, jak nowy dyrektor czy zarządca komisaryczny poprowadzi firmę w takich warunkach ekonomicznych – powiedział w radio Dariusz Bronowicki.

Przypomnijmy, że trudna sytuacja Polskiej Żeglugi Morskiej spowodowała wprowadzenie przez Ministerstwo Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej państwowym zarząd komisaryczny.

Jak podano w oficjalnym komunikacie, głównym celem takiej decyzji jest ustabilizowanie sytuacji najważniejszego narodowego armatora, utrzymanie charakteru PŻM jako przedsiębiorstwa państwowego oraz wprowadzenie działań, które pozwolą armatorowi przetrwać okres dekoniunktury i zachować tysiące miejsc pracy.

Funkcję komisarza powierzono Pawłowi Brzezickiemu, który w latach 1998-2005 pełnił funkcję dyrektora naczelnego Polskiej Żeglugi Morskiej.

Pod koniec grudnia ub.r. ówczesny dyrektor naczelny PŻM Paweł Szynkaruk złożył rezygnację z pełnienia funkcji. Swoją decyzję uzasadnił powodami osobistymi, a rada pracownicza rezygnację przyjęła. Szynkaruk pełnił funkcję dyrektora naczelnego PŻM od 2005 r. Tymczasowym kierownikiem przedsiębiorstwa został Piotr Cichocki, który miał pełnić funkcję do czasu rozstrzygnięcia konkursu na nowego dyrektora naczelnego.

Państwowe przedsiębiorstwo PŻM jest największym polskim armatorem, posiadającym łącznie w grupie kapitałowej ponad 60 statków. Na ich pokładach pracuje około 2,5 tys. marynarzy.

Źródło:
własne
Port Gdynia - Budowa infrastruktury portowej do odbioru ścieków ze statków w Porcie Gdynia - 390x150
port_gdańsk_sprzedaż_pge_390x100_2021

Surowce

 Ropa brent 64,38 $ baryłka  0,00% 21:58
 Cyna 34462,00 $ tona 6,28% 6 maj
 Cynk 2920,00 $ tona -0,51% 6 maj
 Aluminium 2476,00 $ tona 1,23% 6 maj
 Pallad 2680,00 $ uncja  0,00% 21:57
 Platyna 1191,10 $ uncja  0,00% 21:59
 Srebro 25,11 $ uncja  0,00% 21:59
 Złoto 1731,30 $ uncja  0,00% 21:59

Dziękujemy za wysłane grafiki.