Norweski operator promowy Fjord1 podpisał kontrakt z Turecką Stoczni Tersan na budowę dwóch nowych promów zasilanych bateriami elektrycznymi.
Obydwa promy mają rozpocząć działalność 1 stycznia 2018 na zachodnim wybrzeżu Norwegii.
- Będzie to pierwsze połączenie promowe w Norwegii, które spełnia wymagania wykorzystania technologii z zerową emisją spalin. Nowe promy są ważnym krokiem w kierunku bardziej przyjaznego dla środowiska transportu publicznego – oświadczyli przedstawiciele spółki.
Ładowanie baterii nowych promów odbywać się będzie za pomocą w pełni zautomatyzowanych stacji ładowania przy nabrzeżu. Zaznaczono również, że pojemność akumulatora będzie wystarczająca, aby kontynuować działalność promu podczas prac konserwacyjnych. Ponadto promy będą także wyposażone w generatory biodiesel.
Ładowność promów przewidziano na 120 samochodów, 12 przyczep i 349 pasażerów.
Budowa ma się rozpocząć w październiku tego roku.
- Zamówione u nas promy na baterie stanowią pionierskie rozwiązanie i wychodzą naprzeciw przyjaznej środowisku polityce norweskiego transportu publicznego. Stocznia Tersan jest bardzo dumna, że może brać udział w stworzeniu tych promów przyszłości – powiedział Nurettin Paksu, Prezes Zarządu Stoczni Tersan.
Projekt został opracowany przez norweską firmę projektową Multi Maritine we współpracy z Fjord1. Multi Maritime opracowało już łącznie projekty 15 jednostek dla Fjord1.
Idą zmiany w Porcie Gdynia. Demontaż Bühlera na Nabrzeżu Indyjskim
Zmiany w Chińsko-Polskim Towarzystwie Okrętowym S.A. "Chipolbrok"
Unimot przygotowuje dodatkową infrastrukturę importową dla LPG
W Baltimore otwarto trzecią, tymczasową trasę w pobliżu zniszczonego mostu
MI przygotuje projekt rozporządzenia ws. planu zagospodarowania przestrzennego wód portu morskiego w Dziwnowie
Port Elbląg liczy na większy przeładunek