• <
Kongres Polskie Porty 2030 edycja 2024

Niższe notowanie Bałtyckiego Indeksu Towarowego. Największe spadki zarobków masowców capesize od dwóch lat

PMK

21.01.2018 18:35 Źródło: własne
Strona główna Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski Niższe notowanie Bałtyckiego Indeksu Towarowego. Największe spadki zarobków masowców capesize od dwóch lat

Partnerzy portalu

Niższe notowanie Bałtyckiego Indeksu Towarowego. Największe spadki zarobków masowców capesize od dwóch lat - GospodarkaMorska.pl

Po długich okresach wzrostu Bałtycki Indeks Towarowy zanotował spadek do najniższego poziomu od pięciu miesięcy, głównie ze względu dużą obniżkę zarobków armatorów masowców. W piątek jego wartość wyniosła 1125 pkt, 14 pkt mniej niż tydzień temu.

Indeks bierze pod uwagę średnie, dzienne zarobki masowców typu: capesize (pow. 80 tys. ton nośności), panamax (60-80 tys. ton), supramax (35-59 tys. ton) oraz handysize (10-35 tys. ton).

Najwięcej spadł index capesize, aż o 118 punktów, do 1493 pkt. Oznacza to, że armatorzy tych masowców mogą liczyć na zarobki rzędu 11,571 dolarów dziennie.

Indeks panamaxów z kolei wzrósł o 22 punkty, do 1333 pkt. Oznacza to, że dziennie zarobki tych jednostek wyniosły 10,693 dolarów dziennie.
Mniejsze statki tradycyjnie notują mniejsze fluktuacje stawek. Indeks supramaxów wzrósł o 12 pkt do 947 pkt, a handysize  spadł o 17 pkt do 527 pkt.

Do 2020 roku branża przewozów masowych zmieni się nie do poznania. Będziemy świadkami bankructw i konsolidacji na rynku. Najlepsi armatorzy będą operować dużą flotą, która pozwoli im lepiej dostosować się do następnych kryzysów. Zmarginalizowana zostanie za to rola mniejszych przewoźników.
Kolejne 3 lata obfitować powinny więc w wiele zmian.

bulk_cargo_port_szczecin

Partnerzy portalu

Pomorska Specjalna Strefa Ekonomiczna
port_gdańsk_390x100_2023

Dziękujemy za wysłane grafiki.