PMK
Rolf Habben Jansen, prezes Hapag-Lloyd, piątego co do wielkości armatora kontenerowego, spodziewa się, że konsolidacja w tym sektorze będzie kontynuowana w tym roku, co jeszcze bardziej zmniejszy liczbę działających przewoźników.
Jansen zapowiedział, że konsolidacja doprowadzi do tego, że dziewięciu z 20 największych armatorów sprzed pięciu lat zniknie z rynku do końca 2018 roku.
Hapag-Lloyd, świeżo po zakończeniu integracji swojej działalności z firmą żeglugową United Arab Shipping Company (UASC), spodziewa się uzyskać znaczną część zysków z transakcji w tym roku.
Hapag-Lloyd zakończył integrację przewoźnika United Arab Shipping Company 30 grudnia. Do oficjalnego wpisania nowego tworu doszło już w 2016 roku, ale integracja flot i poszczególnych działów obu firm potrwała ponad rok.
Rozmowy pomiędzy HL i UASC dotyczące planowanego połączenia ich działalności w zakresie przewozu kontenerowego prowadzone były od kwietnia 2016 roku. W wyniku połączenia powstała firma warta od 7 do 8 mld euro. To także obecnie piąty największy armator na świecie pływający po szlakach Azja-Europa oraz przez Atlantyk i Pacyfik.
Decyzja gigantów uważana jest za celową ze względu na coraz większą potrzebę konsolidacji w branży morskiego transportu kontenerowego, w której występuje obecnie nadpodaż przestrzeni ładunkowej, w związku z czym ceny przewozów znacząco spadły.
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
Prezydent Elbląga: unijne środki na modernizację portu dadzą miastu silny impuls rozwojowy
Okno Maersk na Azję. Firma otwiera centrum logistyczne w Szanghaju
Służby i instytucje przygotowują się do sezonu zimowego. Spotkanie z udziałem ministra infrastruktury
KE dała zielone światło na unijne finansowanie inwestycji w porcie w Elblągu
Fąfara: w przyszłym roku Orlen może dostarczyć Ukrainie 1 mld m sześc. gazu
Południowa perspektywa na dostęp do morza. Porty Szczecin i Świnoujście bramą dla Dolnego Śląska i Opolszczyzny