PMK
Firmy z Chin i Niemiec zamierzają stworzyć spółkę joint venture, która ma opracować projekt inteligentnych kontenerów, a następnie wdrożyć go do produkcji.
Umowę podpisały trzy przedsiębiorstwa: China International Marine Containers (CIMC), chińskie przedsiębiorstwo ShenZhen HongYi Hi-Tech Technology oraz niemiecka spółka Asto Telematics. Utworzona przez nich spółka otrzymała nazwę ShenZhen ZhongHong Equipment Technology.
Według członków nowej spółki obecnie rozwiązania inteligentnych kontenerów nie będą spełniały przyszłych wymogów rynku. Rozwiązaniem ma być stworzenie uniwersalnej technologii. Asto Telematics ze swojej strony wniesie technologię aJour oraz niezbędne narzędzia i oprogramowanie.
Ajour to technologia kompaktowego zespołu wyposażonego w bezobsługowy akumulator długiego użytkowania, który zasila moduł pozycjonowania kontenera w systemie GPS/GSM. Teraz ta technologia ma być poszerzona o funkcje rejestrowania procesu przewozu kontenera, a system zostanie wyposażony w czujniki powiadamiające o uderzeniach w kontener, o jego otwarciu lub zamknięciu, a także o temperaturze i ciśnieniu wewnątrz kontenera.
Opracowane kontenery ma potem produkować CIMC. Jeżeli to się uda, bo w ostatnich latach żadne z rozwiązań inteligentnych kontenerów nie przyjęły się na rynku. Dwa lata temu produkcję takich kontenerów rozpoczął armator CMA CGM.
Te rozwiązanie, jak i inne, nie przebiły się jednak na rynku transportu. Problemem jest sam obrót kontenerami, które są często używane jako zastępczy i tani magazyn w portach, terminalach, ale też na składach magazynowych.
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
00:04:15
Największe kontenerowce świata - przegląd
Polski masowiec zderzył się z suwnicą i żurawiami
Prezydent Elbląga: unijne środki na modernizację portu dadzą miastu silny impuls rozwojowy
Okno Maersk na Azję. Firma otwiera centrum logistyczne w Szanghaju
Służby i instytucje przygotowują się do sezonu zimowego. Spotkanie z udziałem ministra infrastruktury
KE dała zielone światło na unijne finansowanie inwestycji w porcie w Elblągu
Fąfara: w przyszłym roku Orlen może dostarczyć Ukrainie 1 mld m sześc. gazu
Południowa perspektywa na dostęp do morza. Porty Szczecin i Świnoujście bramą dla Dolnego Śląska i Opolszczyzny