• <
bulk_cargo_port_szczecin

Most w Podjuchach znów w remoncie

01.12.2016 21:19 Źródło: własne

Partnerzy portalu

Most w Podjuchach znów w remoncie - GospodarkaMorska.pl

Mimo ubiegłorocznego remontu, zwodzony most w Podjuchach znów wymaga naprawy. Tym razem popsuło się ruchome przęsło. Naprawa potrwa kilka dni, co oznacza spore utrudnienia w żegludze, ponieważ przeprawa w tym czasie nie będzie otwierana – poinformowało Radio Szczecin.

Ostatni remont przęsła przęsła zwodzonego, mechanizmu jego obsługi oraz systemu sterowania podnoszeniem miał miejsce na wionę ubiegłego roku. Ponadto wyremontowany został rezerwowy system zasilania, który podniósł niezawodność funkcjonowania przęsła. Jak widać niestety niezawodności nie osiągnięto. Kolejna naprawa potrwa do 7 grudnia, do tego czasu nie będą mogły pod mostem przepłynąć większe jednostki, bo prześwit pod nim wynosi zaledwie trzy metry.

Kolejowy most zwodzony nad Regalicą (Odrą Wschodnią) jest jedynym czynnym obecnie obiektem tego typu w Polsce i jedynym z napędem mechanicznym w Europie. Został zbudowany wraz z linią kolejową nr 273 Wrocław - Szczecin w 1877 r. Piąte przęsło było wówczas obrotowe, podczas modernizacji w latach 1933-1935 zostało ono zastąpione przęsłem zwodzonym z przeciwwagą. Most nie posiada własnej nazwy. Czasami jest potocznie nazywany Mostem Wrocławskim (od linii kolejowej na której został wzniesiony). Znajduje się na trasie ze stacji Szczecin Port Centralny przed wjazdem na Szczecin Podjuchy.

Most składa się z pięciu przęseł. Jedno z nich jest przęsłem zwodzonym (podnoszonym). Całkowita długość mostu to 261,80 m. Przęsło zwodzone ma długość 17,35 m, szerokość 5 m i waży 163 tony. Jest podnoszone lub opuszczane w czasie od 2 do 4 minut. W ciągu doby przęsło zwodzone jest podnoszone i opuszczane średnio 10 – 16 razy dla przepuszczania jednostek żeglugi śródlądowej.

Partnerzy portalu

port_gdańsk_390x100_2023

Dziękujemy za wysłane grafiki.