• <
PZT_1100x200_gif_2020

Maersk Line zamierza wysłać więcej statków do nowego Kanału Panamskiego

Strona główna Porty Morskie, Logistyka Morska, Transport Morski Maersk Line zamierza wysłać więcej statków do nowego Kanału Panamskiego
Maersk Line zamierza wysłać więcej statków do nowego Kanału Panamskiego - GospodarkaMorska.pl

Paweł Kuś

27.06.2016 Źródło: własne

Duński armator planuje przerzucić jeden lub więcej swoich serwisów przez rozbudowany Kanał Panamaski. Maersk Line będzie korzystał więc z możliwości przesyłu większych jednostek przez ten obiekt.

Tylko w tym roku Duńczycy planują wysłać przez Kanał Panamski ponad 400 statków, załadowanych łącznie ponad 400 tys. kontenerów. - Rozbudowa kanału to dobry moment dla światowego handlu, jak i samej Panamy. Cieszymy się, że będziemy mogli wysłać tamtędy nasze większe jednostki - powiedział Soren Toft, prezes Maersk Line.

Obecnie pięć procent światowego handlu przepływa przez Kanał Panamski. W tym roku ilość towarów przewiezionych przez ten obiekt ma wzrosnąć o 3 proc. Rozbudowa kanału najmocniej wpłynie na połączenia z wschodnich portów USA do Azji.

- Nowy kanał daje nam więcej możliwości, w szczególności na szlakach z Azji do Ameryki Południowej i do wschodnich portów USA. Prawdopodobnie przeniesiemy jeden lub więcej serwisów obsługiwanych przez duże jednostki na szlak przez kanał - powiedział Anders Boenaes z Maerska.

Kanał Panamski umożliwiał dotąd pływanie tylko mały kontenerowcom, do 5 tys. TEU pojemności. Te statki są w tym momencie już nieopłacalne dla armatorów. Dlatego z nadzieją patrzą oni na rozbudowę, która pozwoli ich jednostkom o ładowności 5,4-9,9 tys. TEU (łącznie 980 statków) oraz powyżej 10 tys. TEU (149 statków) przeprawienie się przez ten obiekt. Już tylko 157 statków nie będzie w stanie przepłynąć przez instalację.

Większość jednostek poruszających się na szlaku Azja-Wschodnie Wybrzeże USA będzie przeprawiać się przez rozbudowany Kanał Panamski. Przy 18 węzłach pokonanie trasy z Szanghaju do Nowego Jorku zajmie raptem 24 dni, o 4 dni krócej niż szlakiem biegnącym przez Kanał Sueski.

Źródło:
własne
Port Gdynia - Budowa infrastruktury portowej do odbioru ścieków ze statków w Porcie Gdynia - 390x150
MIĘDZYNARODOWA DROGA WODNA E70
port_gdańsk_sprzedaż_pge_390x100_2021

Surowce

 Ropa brent 64,38 $ baryłka  0,00% 21:58
 Cyna 31180,00 $ tona -0,23% 14 maj
 Cynk 2924,00 $ tona 1,14% 14 maj
 Aluminium 2438,00 $ tona 0,66% 14 maj
 Pallad 2680,00 $ uncja  0,00% 21:57
 Platyna 1191,10 $ uncja  0,00% 21:59
 Srebro 25,11 $ uncja  0,00% 21:59
 Złoto 1731,30 $ uncja  0,00% 21:59

Dziękujemy za wysłane grafiki.