Maersk rozważa zakup kolejnych 11 kontenerowców w drugim kwartale 2015 roku.
"Musimy sie rozwijać, jeśli chcemy sprostać potrzebom rynku. To bardzo prawdopodobne, że naszym najbliższym zakupem będzie 11 jednostek typu Triple E", powiedział Soren Skou, dyrektor generalny Maersk Line.
Maersk nie składał zamówień na nowe jednostki od 2011 roku, czyli od momentu w którym podpisał kontrakt na budowę 20 statków klasy Triple E, każdy o pojemności 18,000TEU.
W 2014 roku firma odnotowała 2,3 mld USD zysku i 11,6 proc. stopę zwrotu z zainwestowanego kapitału (ROIC), utrzymując znaczną przewagę w branży nad innymi armatorami.
ML przewiózł w 2014 roku ponad 9,44 mln FFU, czyli o 6,8 proc. więcej rok/roku. Jego flota miała pojemność prawie 2,95 mln TEU.
Duńskiemu armatorowi udało się utrzymać na podium pomimo trudnego okresu dla branży, o czym może świadczyć fakt, że już na początku tego roku, tj. w lutym 3 przewoźników ogłosiło upadłość.
Nabrzeże Hanzy– nowa nazwa Nabrzeża Wyspy Spichrzów w Gdańsku
Rynek kontenerowy nadal w dołku
Oceanarium w kołobrzeskim porcie – nowa, całoroczna atrakcja?
Hongkong wypada z czołówki najbardziej zatłoczonych portów świata
Jest wyrok Trybunału Konstytucyjnego ws. nieruchomości portowych
Rozpoczęła się decydująca faza realizacji Morskiego Terminala Przeładunkowego