Spółka Litasco, wyłączny przedstawiciel Lukoila zajmujący się międzynarodowym handlem ropą i paliwami, poinformowała o podpisaniu porozumienia w sprawie sprzedaży terminalu paliwowego w rejonie portów Amsterdam-Rotterdam-Antwerpia (ARA).
Porozumienie podpisane zostało wspólnie z holenderskim partnerem joint-venture Litasco, firmą Burando Maritime Services. Przewiduje ono sprzedaż 100 proc. udziałów terminalu Service Terminal Rotterdam (STR) na rzecz firmy iCON Infrastructure Partners II. Transakcja jest na etapie wyłącznych negocjacji z tym partnerem. Strony spodziewają się, że jej zamknięcie powinno nastąpić do końca kwietnia 2015 roku.
STR to nowoczesny terminal paliwa bunkrowego, strategicznie zlokalizowany w porcie Rotterdam, o pojemności 242 tys. m sześc., podzielonej na dwa zespoły zbiorników i nabrzeżu o łącznej długości 450 metrów. Projekt budowy terminalu został zrealizowany przez powstałe w 2003 roku joint-venture Litasco i Burando Maritime Services.
Zgodnie z porozumieniem i strategią rozwoju Litasco, spółka-córka Lukoila pozostanie głównym użytkownikiem terminalu STR na podstawie długoterminowego kontraktu.
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
00:04:15
Największe kontenerowce świata - przegląd
Polski masowiec zderzył się z suwnicą i żurawiami
Prezydent Elbląga: unijne środki na modernizację portu dadzą miastu silny impuls rozwojowy
Okno Maersk na Azję. Firma otwiera centrum logistyczne w Szanghaju
Służby i instytucje przygotowują się do sezonu zimowego. Spotkanie z udziałem ministra infrastruktury
KE dała zielone światło na unijne finansowanie inwestycji w porcie w Elblągu
Fąfara: w przyszłym roku Orlen może dostarczyć Ukrainie 1 mld m sześc. gazu
Południowa perspektywa na dostęp do morza. Porty Szczecin i Świnoujście bramą dla Dolnego Śląska i Opolszczyzny