W Gdyni odbyła się konferencja poświęcona logistyce morskiej (Maritime Logistics Conference), której celem była debata nad obszarami rozwoju tej dziedziny między dowództwami i strukturami NATO.
Głównym celem spotkania była dyskusja nad możliwymi kierunkami rozwoju i dopracowaniem procedur w obszarze logistyki pomiędzy dowództwami i strukturami podległych im sił NATO. Spotkaniu towarzyszyła także wymiana poglądów na temat obecnej sytuacji zabezpieczenia logistycznego NATO i licznych projektów wpływających bezpośrednio na sektor morski. Na konferencji omówiono wnioski płynące z analizy ćwiczeń i operacji morskich z poprzednich lat, a także kwestie mobilności wsparcia logistycznego i tzw. wsparcia „państwa-gospodarza” (Host Nation Support).
Konferencja odbyła się po raz drugi po ośmioletniej przerwie, a po raz pierwszy w Polsce. W tym roku, z inicjatywy polskich oficerów, połączono ją z obradami Grupy Roboczej Maritime Logistics and Replenishment at Sea (ML&RAS WG), które rozpoczną się w środę, 20 maja. Dzięki temu wnioski z konferencji można przenieść bezpośrednio na szczebel Grupy Roboczej, która decyduje o kształcie dokumentów doktrynalnych NATO. To na ich podstawie tworzone są następnie procedury stosowane w ćwiczeniach i operacja NATO.
W konferencji wzięło udział 35 uczestników. Zebranych uczestników przywitał Dowódca Centrum Operacji Morskich - Komponentu Morskiego wiceadmirał dr Stanisław Zarychta. Z ramienia COM-DKM w konferencji uczestniczyli: kmdr Jarosław Pilarczyk oraz kmdr ppor. Maciej Lewandowski. Inspektorat Marynarki Wojennej reprezentował kmdr por. Bogdan Liput. W obradach uczestniczył również przedstawiciel Dowództwa Sił Morskich NATO (Maritime Command - MARCOM) pod Londynem kmdr Gustaw Michalec.
W Baltimore otwarto trzecią, tymczasową trasę w pobliżu zniszczonego mostu
MI przygotuje projekt rozporządzenia ws. planu zagospodarowania przestrzennego wód portu morskiego w Dziwnowie
Port Elbląg liczy na większy przeładunek
Masowce i tankowce na fali. Analiza rynku tonażowego (tygodnie 11-14/2024)
Przygotowania do bazy offshore. Jak wygląda budowa?
Dzień Kierowcy Zawodowego z udziałem gdyńskich terminali