PMK
Budowa zwodzononej kładki na Ołowiankę idzie w dobrym tempie. Nad Motławą pojawiło się już pierwsze betono przęsło, a kolejne elementy konstrukcji będą dalej montowane w tej połowie roku.
Za oknem coraz chłodniej, ale budowa kładki prowadzącej z Długiego Pobrzeża na wyspę Ołowiankę nie ustaje. Od strony ul. Wartkiej pojawiło się pierwsze betonowe przęsło, które łączy stały ląd z palami wbitymi w dno Motławy kilka metrów od brzegu.
Postępy prac można śledzić na bieżąco dzięki kamerze zamontowanej w sąsiedztwie inwestycji. Równolegle do prac prowadzonych w Gdańsku, w halach produkcyjnych przedsiębiorstwa Intercor w Zawierciu, które jest generalnym wykonawcą inwestycji, wytwarzana jest konstrukcja stalowa kładki. To tam gięte są obecnie blachy kortowe i przygotowywana jest konstrukcja płyty pomostowej.
Nadmotławski krajobraz w okolicach wyspy Ołowianka zmienia się od kilku miesięcy. W ostatnim czasie wykonano tu między innymi trzy podpory oraz tzw. kierownice toru wodnego, które zabezpieczać będą konstrukcję mostu przed ewentualnym uszkodzeniem przez przepływające statki. Wbito bądź wkręcono tu ponad 50 pali. Zanim rozpoczęto budowę samej sterowni, wykonano wcześniej m.in. komorę technologiczną ze ścianki szczelnej oraz betonowy korek, czyli wzmocnienie tej części dna Motławy, w której powstaje obiekt. Na wybudowanych podporach nr 1 oraz nr 2 przeprowadzono z kolei próbne obciążenia pali.
Kładka, zgodnie z planem, już w maju 2017 r. połączy dwa brzegi Motławy - w okolicy ul. Grodzkiej, w rejonie dawnego zamku krzyżackiego, oraz przy gmachu filharmonii. Jej budowa ma kosztować 7,65 mln zł. Nową kładką na Motławie powinniśmy przejść w połowie 2017 r.
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
00:04:15
Największe kontenerowce świata - przegląd
Polski masowiec zderzył się z suwnicą i żurawiami
Bangladesz odmawia przyjęcia rosyjskiego statku z elementami elektrowni jądrowej
Rewolucja w rosyjskich portach Bałtyku - czy grozi im upadek?
Rusza tramwaj wodny po Zatoce Gdańskiej. Ile zapłacimy za bilet?
Konflikt rosyjsko-ukraiński potęguje problemy na rynku węgla. Zapasy w największych terminalach maleją a ceny rosną
Nowy intermodalny szlak z Chin omija Rosję
Prezydent Elbląga: unijne środki na modernizację portu dadzą miastu silny impuls rozwojowy
Okno Maersk na Azję. Firma otwiera centrum logistyczne w Szanghaju
Służby i instytucje przygotowują się do sezonu zimowego. Spotkanie z udziałem ministra infrastruktury
KE dała zielone światło na unijne finansowanie inwestycji w porcie w Elblągu
Fąfara: w przyszłym roku Orlen może dostarczyć Ukrainie 1 mld m sześc. gazu
Południowa perspektywa na dostęp do morza. Porty Szczecin i Świnoujście bramą dla Dolnego Śląska i Opolszczyzny