PMK
Niedługo ruszy kolejne unijne przedsięwzięcie, które poprawi warunki cumowania statków w wewnętrznej części gdańskiego portu.
Wybudowany zostanie bowiem tor wodny na Martwej Wiśle wraz z wymienionym i zaktualizowanym oznakowaniem nawigacyjnym, oraz przebudowane i wyremontowane nabrzeża Martwej Wisły. Oznacza to powstanie 1 658 m nowego nabrzeża, które jest przedłużeniem toru wodnego zbudowanego w etapie II „Modernizacja wejścia do portu wewnętrznego w Gdańsku. Etap II – przebudowa szlaku wodnego na Martwej Wiśle i Motławie”, o długości 6 592 m.
Inwestycja zakłada także modernizacje m.in. następujących nabrzeży: Szyprów, Flisaków, Retmanów, Polski Hak, odcinek nabrzeża przy Polskim Haku na lewym brzegu Martwej Wisły, odcinek przy moście siennickim, nabrzeże Motławy wzdłuż ulicy Sienna Grobla.
Tor wodny jest budowany pod użytkowanie przez takie jednostki jak: „Bitfjord” (85 metrów długości), „Bitland” (105 metrów długości) czy tramwaj wodny (15-20 metrów długości).
- Została podpisana umowa dotycząca pełnienia funkcji inżyniera kontraktu wraz z wykonywaniem obowiązków inspektora nadzoru inwestorskiego i sprawowaniem nadzoru autorskiego. Inżynier kontraktu będzie wykonywał usługę przez okres 45 miesięcy od dnia podpisania umowy tj. do 15 grudnia 2020 r. - czytamy na stronie internetowej Urzędu Morskiego w Gdyni.
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
Okno Maersk na Azję. Firma otwiera centrum logistyczne w Szanghaju
Służby i instytucje przygotowują się do sezonu zimowego. Spotkanie z udziałem ministra infrastruktury
KE dała zielone światło na unijne finansowanie inwestycji w porcie w Elblągu
Fąfara: w przyszłym roku Orlen może dostarczyć Ukrainie 1 mld m sześc. gazu
Południowa perspektywa na dostęp do morza. Porty Szczecin i Świnoujście bramą dla Dolnego Śląska i Opolszczyzny
10 tys. żołnierzy i funkcjonariuszy będzie pilnować infrastruktury krytycznej