PMK
Tajwański armator kontenerowy Evergreen Marine ujawnił bardzo ambitny plan odnowienia floty, który obejmie dodanie 20 kontenerowców o ładowności 11 tys. TEU do swojej floty.
Firma poinformowała, że już teraz zdecydowała się zainwestować do 800 milionów dolarów, aby zamówić budowę pierwszych ośmiu jednostek.
Pięć stoczni zostało zakwalifikowanych jako potencjalni konstruktorzy nowych statków. Między nimi znalazła się tajwańska korporacja CSBC, japońska firma Imabari Shipbuilding i Japan Marine United Corporation, a także ich południowokoreańscy rywale Samsung Heavy Industries i Hyundai Heavy Industries.
Evergreen Marine powiedział, że wybierze jednego z tych producentów do realizacji zamówienia, ale nie ujawnił dokładnych dat, ponieważ musi negocjować dokładną cenę nowych statków.
Firma wyjaśnia, że szacuje, że powinna zapłacić od 93 do 100 milionów USD za statek.Nowe jednostki zostaną przeznaczone do przyszłej eksploatacji i wymiany floty.
W tym samym czasie Evergeen planuje także wyczarterować 12 kontenerowców o ładowności 11 tys. TEU. Jak ujawniono, sześć czarterowanych statków i cztery nowe budowle z partii zostaną zamówione przez spółkę Panamska spółka zależna Greencompass Marine SA (GMS), podczas gdy pozostałe statki z serii zostaną zamówione przez Evergreen Marine (Hongkong).
Nowy niemiecki terminal LNG odebrał pierwszy ładunek skroplonego gazu
Nowy kontenerowy plac przeładunkowy w Porcie Gdynia
Kryzysy powodują wzrost kosztów w żegludze, ale frachty znów spadają. Analiza rynku frachtowego i czarterowego (tygodnie 8-11/2024)
Paliwo uzyskane z orzechów nerkowca szansą na uczynienie żeglugi bardziej "zieloną"?
Pierwszy duży kontenerowiec na metanol już w Europie
Bezpiecznie do portu mimo niepogody