pc
Szefowa unijnej dyplomacji Federica Mogherini powiedziała, że UE chce we współpracy z Unią Afrykańską i ONZ do końca lutego ewakuować z Libii do krajów pochodzenia 10 tys. migrantów - poinformował w poniedziałek dziennik "Die Welt".
"W ramach nowego partnerstwa z Unią Afrykańską i Narodami Zjednoczonymi liczymy się z tym, żeby do końca przyszłego miesiąca ewakuować 10 tysięcy osób" - powiedziała Mogherini dziennikarzom niemieckiej gazety. W ciągu roku liczba powrotów powinna nadal widocznie rosnąć.
W 2017 roku umożliwiono powrót do krajów pochodzenia około 20 tysiącom uwięzionym w Libii migrantom, głównie z Nigerii, Gambii, Gwinei, Mali i Senegalu. Rok wcześniej było to około 3 tys.
Plan pilnej, ale dobrowolnej ewakuacji migrantów z Libii do krajów ich pochodzenia uzgodniły UE i UA na szczycie w Abidżanie pod koniec listopada 2017 roku w reakcji na doniesienia o organizowanych w Libii aukcjach niewolników. Szokujący materiał na ten temat rozpowszechniła amerykańska stacja CNN.
Na transport migrantów i środki, które mają im pomóc po powrocie do kraju rozpocząć nowe życie, UE przeznaczy 100 mln euro - zaznaczyła Mogherini. W realizację planu zaangażowani będą Wysoki Komisarz ds. Uchodźców (UNHCR) i Międzynarodowa Organizacji ds. Migracji (IOM).
Wielu afrykańskich migrantów, którzy przez Libię próbują dostać się do Europy, wykorzystywanych jest przez przemytników ludzi. Inni trafiają do obozów, w tym kontrolowanych przez bojówki, w których przetrzymywani są w urągających ludzkiej godności warunkach, poddawani okrutnym torturom i przemocy na tle seksualnym.
Obierany przez migrantów z Afryki tzw. środkowy szlak śródziemnomorski biegnie przez zdestabilizowaną politycznie Libię i Morze Śródziemne do wybrzeży Włoch. Jest to niebezpieczna trasa - w ledwie rozpoczętym 2018 roku za zmarłych lub zaginionych uznano już blisko 200 osób, do wybrzeży Włoch dotarło 600 osób. W ubiegłym roku do Włoch dotarło tą drogą blisko 120 tys. osób, a 2,8 tys. straciło życie.
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
3
Jak się ma planowane „ograniczenie” ulgi abolicyjnej do zwolnienia z PIT dla marynarzy? – wywiad z radcą prawnym Mateuszem Romowiczem
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych