pc
Jadrolinija wciąż rozwija swoją flotę. Armator zamierza wprowadzić w tym roku na obsługiwane przez siebie trasy cztery jednostki. Zastąpią one wysłużone statki. Wartość inwestycji wyniesie ok. 45 milionów euro.
Już w październiku 2017 r. szef firmy, David Sopta zapowiedział, że 2018 r. ma być rewolucyjny pod względem wzrostu jakości podróżowania statkami należącymi do Jadrolinija. Teraz zapowiedzi popularnego chorwackiego przewoźnika znajdują odzwierciedlenie w konkretnych decyzjach.
Firma jeszcze w tym roku chce zmodernizować swoją flotę poprzez wprowadzenie do niej czterech jednostek. Mają to być szybkie katamarany. Zgodnie z planem, będą to dwa nowe promy oraz dwa pochodzące z rynku wtórnego. Zastąpią one cztery eksploatowane obecnie i wysłużone już statki. Odnowienie floty ma w sposób wymierny wpłynąć na jakość podróżowania.
„Jak już wcześniej zapowiedzieliśmy, strategicznym celem naszej firmy jest odnowienie floty, co wymaga ciągłych inwestycji i wprowadzania kolejnych udoskonaleń” - poinformowali przedstawiciele firmy Jadrolinija w specjalnym oświadczeniu. „To jest dokładnie to, co robimy teraz w segmencie jednostek dużych prędkości. Stawiamy przełomowe kroki w kierunku zmniejszenia średniego wieku obecnie eksploatowanej floty, ale odpowiadamy też na zapotrzebowanie rynku, który wykazuje szybko rosnące zapotrzebowanie na transport dużych prędkości”.
Pierwsza para katamaranów ma wejść na trasę już 15 lipca, a dwa kolejne przed końcem roku. Koszt nowych jednostek ma zamknąć się w kwocie 24 milionów euro, a używanych – 21 milionów euro.
Obecnie niemal wszystkie katamarany eksploatowane przez firmę Jadrolinija (z wyjątkiem jednego) mają przynajmniej 27 lat. Po odświeżeniu floty armator zwiększy swoje szanse podczas startów w postępowaniach koncesyjnych.
Jadrolinija przewiozła w 2017 r. rekordowe 12 milionów pasażerów. Firma już od dłuższego czasu przeznacza spore nakłady na modernizację floty. Największą inwestycją jest budowa nowego dużego promu, który do zasobów przewoźnika dołączy w 2020 r. Będzie mógł on przyjąć na pokład 1500 pasażerów, a jego budowa pochłonie ok. 50 milionów euro.
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
00:04:15
Największe kontenerowce świata - przegląd
Polski masowiec zderzył się z suwnicą i żurawiami
Bangladesz odmawia przyjęcia rosyjskiego statku z elementami elektrowni jądrowej
Rewolucja w rosyjskich portach Bałtyku - czy grozi im upadek?
Prezydent Elbląga: unijne środki na modernizację portu dadzą miastu silny impuls rozwojowy
Okno Maersk na Azję. Firma otwiera centrum logistyczne w Szanghaju
Służby i instytucje przygotowują się do sezonu zimowego. Spotkanie z udziałem ministra infrastruktury
KE dała zielone światło na unijne finansowanie inwestycji w porcie w Elblągu
Fąfara: w przyszłym roku Orlen może dostarczyć Ukrainie 1 mld m sześc. gazu
Południowa perspektywa na dostęp do morza. Porty Szczecin i Świnoujście bramą dla Dolnego Śląska i Opolszczyzny