Miniony rok był bardzo udany dla przewoźników promowych w Danii. Wzrosty odnotowano zarówno w zakresie liczby przewiezionych pasażerów, jak i wielkości przetransportowanego frachtu.
Informację podsumowujące miniony rok podał Statistics Denmark, podkreślając, że komunikacja promowa pozostaje jedną z najważniejszych i najbardziej niezbędnych gałęzi sieci transportowej w Danii.
W 2015 r. promy w Danii przewiozły o 1,5 procent pasażerów więcej niż w roku 2014 r. Oznacza to, że na pokładach statków znalazło się w ubiegłym roku o ok. 100 tysięcy osób więcej niż rok wcześniej. Jeszcze lepsze rezultaty odnotowano w zakresie przewozu towarów. Największe wzrosty osiągnięto tu przy okazji ładunków drobnicowych. Zanotowano tu wynoszący 5,8 procent wzrost w porównaniu z rokiem 2014. Najlepszy pod względem przewozu towarów był IV kwartał 2015 r., kiedy promy w Danii przetransportowały 4,7 miliona ton ładunków cargo, co oznaczało wynoszący 6,4 procent wzrost w porównaniu z analogicznym okresem 2014 r.
„To naprawdę dobre liczby dla duńskich promów. Pokazują one jasno, że są one zarówno konkurencyjne i, co nie jest mniej ważne, stanowią kluczową część duńskiego systemu transportowego” - powiedział Jakob Ullegård z Duńskiego Stowarzyszenia Armatorów.
Podsumowanie to pojawiło się tuż po publikacji raportu „Færgefart og turisme”, który ukazał się jesienią 2015 r. Zwrócono w nim uwagę na fakt, że transport promowy okazał się efektywniejszy pod kątem pracy przewozowej. Komunikacja promowa pod względem wykonanych pasażerokilometrów okazała się o 30 procent lepsza niż Most nad Sundem oraz Most nad Wielkim Bełtem razem wzięte.
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
Okno Maersk na Azję. Firma otwiera centrum logistyczne w Szanghaju
Służby i instytucje przygotowują się do sezonu zimowego. Spotkanie z udziałem ministra infrastruktury
KE dała zielone światło na unijne finansowanie inwestycji w porcie w Elblągu
Fąfara: w przyszłym roku Orlen może dostarczyć Ukrainie 1 mld m sześc. gazu
Południowa perspektywa na dostęp do morza. Porty Szczecin i Świnoujście bramą dla Dolnego Śląska i Opolszczyzny
10 tys. żołnierzy i funkcjonariuszy będzie pilnować infrastruktury krytycznej