PMK
Ciężki rok czeka na armatorów przewożących gaz LNG ze względu na niskie stawki frachtowe - przewidują eksperci z agencji Drewry.
Obecny rok rozpoczął się obiecująco dla przewoźników LNG, gdyż stawki przewozu do krajów na zachód od Seuzu utrzymywały się na wysokim poziomie. To jednak tylko chwilowa zwyżka, wynikająca z sezonowego zapotrzebowania.
Eksperci z Drewry zaznaczają, że w gruncie rzeczy rynek gazu LNG nie jest dostatecznie mocny, by utrzymać ten pozytywny trend. Od kwietnia, gdy minie sezon grzewczy, stawki mocno się obniżą.
Dodatkową presję na wysokości stawek wywrze fakt, że w tym roku wzrost floty tankowców LNG ma wynieść aż 13 proc. To wszystko przyczyni się, że średnie stawki wyniosą 36 tys. dolarów za dzień.
- Mimo negatywnej prognozy krótkoterminowej, armatorzy LNG nie powinni się martwić. Długofalowo przewóz LNG będzie wysoko opłacalny, wraz z rozrostem technologii na całym świecie - mówi Shresth Sharma, analityk rynku LNG w Drewry.
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
00:04:15
Największe kontenerowce świata - przegląd
Polski masowiec zderzył się z suwnicą i żurawiami
Bangladesz odmawia przyjęcia rosyjskiego statku z elementami elektrowni jądrowej
10 tys. żołnierzy i funkcjonariuszy będzie pilnować infrastruktury krytycznej
Grupa OTL podsumowuje III kwartał. Trudna sytuacja rynkowa
Znamy laureatów IV edycji Grantu Dzielnicowego Busole organizowanego przez Baltic Hub
Hapag-Lloyd: biznes urósł, ale zyski mocno spadły
Wietnamskie porty na liście rankingu Lloyd’s List. Refleksje po Port Gdańsk Business Mixer w Wietnamie
Prezydent Świnoujścia popiera rozwój portu, ale nie utworzenie Przylądka Pomerania