PMK
DP World nadal szuka możliwości inwestycyjnych w Rosji, ale jak dotąd nie przeprowadzono żadnych konkretnych transakcji – przyznał operator portu w oświadczeniu dotyczącym ostatnich spekulacji prasowych.
DP World został powiązany między innymi z nabyciem 35-40 procent udziałów w rosyjskiej grupie transportowej FESCO, która zmaga się z restrukturyzacją i redukcją niespłaconego długu szacowanego na około 885 milionów dolarów.
Po zatwierdzeniu przez rosyjski organ antymonopolowy DP World przejęłoby kontrolę nad portem Władywostok, który jest częścią FESCO. Pochodzący z ZEA operator zamierza uzyskać pakiet kontrolny w FESCO, który jestobecnie posiadany przez Summa Group (32,5 procent udziałów). Pozostali udziałowcy firmy to GHP Group, TPG i East Capital.
W styczniu 2016 r. DP World założył spółkę typu joint venture z rosyjskim Funduszem Bezpośrednich Inwestycji (RDIF). Spółka ma służyć inwestycjom w porty oraz infrastrukturę transportową i logistyczną w Rosji. Obie firmy już zdążyły przeznaczyć około 2 mld dolarów na inwestycję w rosyjskich obiektów portowych.
Niemieckie porty w kryzysie, a strategia ich ratowania rozczarowuje
Debata "Polskie porty morskie" na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym
Zaczepił w Danii o most, płynie do Polski
CMA CGM i CEVA Logistics oficjalnym partnerem logistycznym igrzysk Paryż 2024
Floty i szlaki żeglugowe bezpieczne dzięki dostępności map elektronicznych. Biura hydrograficzne powinny pomóc żegludze
Nowe sankcje na Rosję mają dotyczyć żeglugi i portów