PMK
DCT Gdańsk zakończył w zeszłym roku budowę drugiego nabrzeżą głębokowodnego T2. Władze terminala planują już jego kolejną rozbudowę. Niedawno ogłosili przetarg na zaprojektowanie i przeprojektowanie przebudowy gruntów znajdujących się za nabrzeżem T2.
Ten projekt nosi nazwę T2b. Obecnie teren, na którym ruszy inwestycja, jest w większości niezagospodarowany. Przez ten grunt przebiega jedynie ulica Kontenerowa. DCT będzie wymagać od wykonawcy m.in. zaprojektowania nowej drogi do parkinków osobowych i ciężarowych oraz opracowania systemu Procesu Optymalizacji Ruchu Bramowego (Droga i Kolej). Oznacza to, że dane każdego kontenera, pojazdu i wagonu wjeżdzającego na teren terminalu będą odczytywane przy pomocy kamer i transferowane do Terminalowego Systemu Operacyjnego w sposób automatyczny.
Przetarg dotyczy zaprojektowania lub przeprojektowania infrastruktury na terenie około 18 ha oraz uzyskania pozwolenia na budowę. DCT posiada już jeden projekt oraz pozwolenie na budowę dotyczące tej inwestycji. Został on przygotowany przez Mott MacDonald w 2014 roku i potem zmieniony przez Industrię przez ostatnie 2 lata.
– Zamawiający posiada prawa do modyfikacji tego projektu. W ramach realizacji zamówienia oferentom zostanie udostępniona ww. dokumentacja budowlana i powykonawcza dla wybudowanej infrastruktury w którą projekt będzie ingerował – możemy przeczytać w dokumentach przetargowych.
Oferty można składać do 4 lipca. Kryteria oceny wyglądają następująco: cena (85 proc.) i czas wykonania (15 proc.). DCT nie przyjmie jednak żadnych propozycji od konsorcjów.
Polski sektor transportu wodnego podkreśla znaczenie współpracy w obszarze badań i rozwoju
Nabrzeże Hanzy– nowa nazwa Nabrzeża Wyspy Spichrzów w Gdańsku
Rynek kontenerowy nadal w dołku
Oceanarium w kołobrzeskim porcie – nowa, całoroczna atrakcja?
Hongkong wypada z czołówki najbardziej zatłoczonych portów świata
Jest wyrok Trybunału Konstytucyjnego ws. nieruchomości portowych