jk
Dachser nabył wszystkie pozostałe udziały we włoskiej spółce zajmującej się logistyką żywności, Papp Italia, od jej niemieckiego współudziałowca Balthasar Papp z siedzibą w Monachium. W wyniku tej operacji Dachser stał się jedynym udziałowcem spółki Papp Italia, której siedziba znajduje się w położonym na północy Włoch miasteczku Pradelle di Nogarole Rocca.
Dzięki temu przejęciu Dachser chce znacznie rozszerzyć swoją działalność w obszarze logistyki kontraktowej we Włoszech w nadchodzących latach i dalej rozbudowywać działalność międzynarodową.
- Spółka Papp Italia ma bogate doświadczenie i olbrzymią wiedzę w zakresie logistyki żywności, jak również wysokiej jakości portfel usług logistyki kontraktowej. Dostawy do firm odbywają się z wykorzystaniem platformy cross-dockingowej, która zapewnia duży procent dostaw bezpośrednich, a co za tym idzie efektywną obsługę i bezkonkurencyjne terminy dostaw. Daje nam to solidną podstawę, którą chcemy wykorzystać, aby oferować jeszcze bardziej atrakcyjne usługi producentom i sprzedawcom żywności w Europie. W tym celu planujemy przeprowadzenie znaczących inwestycji w personel i infrastrukturę IT do końca roku - mówi Alfred Miller, dyrektor zarządzający Dachser Food Logistics.
Włochy są jednym z głównych graczy na europejskim rynku żywności, zarówno jako producent, jak i konsument. Dzięki zwiększeniu importu i eksportu Dachser umacnia swoją rolę w Europejskiej Sieci Produktów Spożywczych (European Food Network).
Spółką Papp Italia będzie nadal zarządzać jej obecne kierownictwo. Poprzedni współudziałowiec Balthasar Papp wycofa się z działalności magazynowej i przewozów drobnicowych we Włoszech, aby skoncentrować się na własnych priorytetach, w tym cyfryzacji spółki.
Współpraca Dachser i Papp Italia w obszarze logistyki żywności w temperaturze kontrolowanej pomiędzy Niemcami i Włochami miała swój początek w 2010 r. W połowie 2012 r. Dachser nabył 50% udziałów w spółce. Następnie, w 2013 r., wraz z 10 innymi europejskimi spółkami zajmującymi się logistyką żywności, obie firmy zostały członkami założycielami Europejskiej Sieci Produktów Spożywczych, która jest największą siecią dystrybucji w Europie pod względem obszaru transportu produktów żywnościowych w temperaturze kontrolowanej.
Spółka Papp Italia powstała w 1997 r., zatrudnia 170 osób i specjalizuje się w magazynowaniu i dystrybucji chłodzonych produktów żywnościowych we Włoszech. Papp Italia prowadzi działalność w miejscu swojej siedziby i w ośrodku niedaleko Werony zaopatrując ponad 1200 klientów w całych Włoszech. Większość dostaw jest realizowana bezpośrednio dzięki szerokiej sieci partnerów w obszarze przewozu mniejszych przesyłek. W 2016 r. spółka Papp Italia przewiozła 220 000 ton metrycznych produktów żywnościowych, a wartość jej rocznej sprzedaży wyniosła 37 mln euro. W obiekcie nieopodal Werony spółka posiada ponad 17 000 m? powierzchni chłodniczej, podzielonej na strefy o różnej temperaturze, i 41 ramp.
Dachser jest jednym z wiodących operatorów logistycznych na świecie. Oferuje kompleksową logistykę transportu, magazynowania oraz usług dodatkowych w dwóch obszarach biznesowych: Dachser Air & Sea Logistics oraz Dachser Road Logistics (ten drugi obszar podzielony jest na dwa segmenty: Dachser European Logistics i Dachser Food Logistics). Ofertę firmy dopełniają kompleksowe rozwiązania w zakresie logistyki kontraktowej. Operator posiada własne struktury krajowe w 43 państwach i 409 lokalizacji na całym świecie, w których zatrudnia blisko 27,5 tys. pracowników i obsługuje rocznie około 80 mln przesyłek o łącznej wadze ponad 38 mln ton. Bazą do zapewnienia najwyższej jakości usług logistycznych w skali globalnej jest płynnie działająca sieć transportowa oraz zintegrowane, innowacyjne rozwiązania IT. Dachser prowadzi działalność z uwzględnieniem idei społecznej odpowiedzialności biznesu.
Nowy niemiecki terminal LNG odebrał pierwszy ładunek skroplonego gazu
Nowy kontenerowy plac przeładunkowy w Porcie Gdynia
Kryzysy powodują wzrost kosztów w żegludze, ale frachty znów spadają. Analiza rynku frachtowego i czarterowego (tygodnie 8-11/2024)
Paliwo uzyskane z orzechów nerkowca szansą na uczynienie żeglugi bardziej "zieloną"?
Pierwszy duży kontenerowiec na metanol już w Europie
Bezpiecznie do portu mimo niepogody