PMK
Hongkoński operator portowy Cosco Shipping Ports zakończył rok 2017 z bardzo dobrym wynikiem, podwajając rok sprzed roku.
Zysk spółki sięgnął w zeszłym roku 514,4 mln dolarów, o 107,4 proc. więcej niż w 2016 roku, gdy ten wynik wyniósł 247 mln dolarów.
Piraeus Container Terminal w Grecji i Guangzhou South China Oceangate Container Terminal Company były głównymi motorami zysku w odniesieniu do spółek, w których grupa ma pakiet kontrolny, podczas gdy pozostałe terminale odnotowały 31,5 proc. wzrost zysku. Ogółem przez terminale CSP przewinęły 100,2 mln TEU.
COSCO Shipping Ports zanotowało także wzrost przychodów w 2017 roku, do 634 mln dolarów, o 14,1 proc więcej r/r. Lepsze wyniki są zasługą ożywienia gospodarczego oraz szeregu przejęć mniejszym spółek.
Obejmowały one zakup 51 proc. udziałów grupy NPH w Hiszpanii i zwiększenie udziałów w Zeebrugge Terminal, a także przejęcie 51 proc. udziałów w terminalu Nantong. W przyszłości grupa planuje skoncentrować swoje inwestycje w południowo-wschodniej Azji, Ameryce Łacińskiej i Afryce, aby kontynuować rozbudowę swojej sieci terminali.
Portfel grupy obejmuje 35 portów rozmieszczonych w Azji Południowo-Wschodniej, Europie i na Bliskim Wschodzie z 179 miejscami do cumowania kontenerowców.
Nowy niemiecki terminal LNG odebrał pierwszy ładunek skroplonego gazu
Nowy kontenerowy plac przeładunkowy w Porcie Gdynia
Kryzysy powodują wzrost kosztów w żegludze, ale frachty znów spadają. Analiza rynku frachtowego i czarterowego (tygodnie 8-11/2024)
Paliwo uzyskane z orzechów nerkowca szansą na uczynienie żeglugi bardziej "zieloną"?
Pierwszy duży kontenerowiec na metanol już w Europie
Bezpiecznie do portu mimo niepogody