PMK
Port Hamburg zanotował więcej zawinięć megakontenerowców przez ostatnie 2 lata. Tylko w pierwszej połowie tego roku do tego portu zawinęło 54 kontenerowców o ładowności powyżej 18 tys. TEU, pięć razy więcej niż w tym samym okresie w 2015 roku.
Z tego powodu władze terminalu CTT w Hamburgu zamówiły trzy wielkie suwnice, zdolne obsługiwać kontenerowce o ładowności powyżej 20 tys. TEU. Urządzenia zostały dostarczone w tym miesiącu.
- My, jako operator terminalu, ukończyliśmy tę inwestycję w idealnym momencie. Duże alianse coraz częściej bowiem korzystają z usług megakontenerowców. Obecnie Hamburg posiada trzy stanowiska do obsługi tych jednostek – powiedział Jens Hansen, członek zarządu HHLA, operatora terminalu.
Pierwszym statkiem przez nie obsłużonym był Cosco Netherlands, który zawinął do Hamburga 20 października. Oprócz nowych suwnic, terminal posiada wcześniej zakupione dwa takie same urządzenia.
Wszystkie suwnice charakteryzują się długością wysięgnika na 74 metrów i wysokością podnoszenia na 51,5 metrów. Są zdolne obsłużyć kontenerowce o szerokości 24 rzędów i może naraz załadować i rozładować dwa kontenerowce 20-stopowe. Każda z suwnic waży 1,5 ton i może podnieść ładunki o wadze 63 ton.
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
00:04:15
Największe kontenerowce świata - przegląd
Polski masowiec zderzył się z suwnicą i żurawiami
Prezydent Elbląga: unijne środki na modernizację portu dadzą miastu silny impuls rozwojowy
Okno Maersk na Azję. Firma otwiera centrum logistyczne w Szanghaju
Służby i instytucje przygotowują się do sezonu zimowego. Spotkanie z udziałem ministra infrastruktury
KE dała zielone światło na unijne finansowanie inwestycji w porcie w Elblągu
Fąfara: w przyszłym roku Orlen może dostarczyć Ukrainie 1 mld m sześc. gazu
Południowa perspektywa na dostęp do morza. Porty Szczecin i Świnoujście bramą dla Dolnego Śląska i Opolszczyzny