PMK
W piątek odbył się chrzest wycieczkowca Mein Schiff 6, najnowszej jednostki niemieckiego armatora TUI Cruises. Uroczystość ozdobił pokaz fajerwerków i light show.
Mein Schiff 6 ma 295,3 m długości, 35,8 m szerokości, 7,95 m zanurzenia oraz 99 800 GT. Jego budowa rozpoczęła się w kwietniu 2016 r. w stoczni Meyer Werft w Turku w Finlandii, a w maju tego roku wyruszył w próbny rejs. To czwarty i najnowszy taki wycieczkowiec TUI Cruises.
Pierwszy był Mein Schiff 3 (2014), następnie Mein Schiff 4 (2015) i Mein Schiff 5 (2016). Planowane są także NEW Mein Shiff 1 (2018) oraz NEW Mein Schiff 2 (2019).
Jego matką chrzestną została Iveta Apkalna, łotewska organistka. Docelowo Mein Schiff 6 będzie pływał z USA i Kanady na Bahamy i Karaiby. Zanim to jednak nastąpi, do połowy sierpnia odbędzie rejsy po Bałtyku i Europie Północnej. We wrześniu jednostka wypłynie w dziewiczy rejs z Hamburga do Bayonne w Stanach Zjednoczonych. Podróż zajmie 15 dni.
Najnowocześniejsze technologie sprawiają, że Mein Schiff 6 jest jednym z najbardziej energooszczędnych statków świata. Układ oczyszczania spalin zmniejsza wielokrotnie emisję szkodliwych substancji.
Na pokład wycieczkowiec zabiera 2 534 pasażerów oraz 1 000-osobową załogę. Znajduje się na nim 15 pokładów oraz 1 267 kabin. Dla pasażerów przygotowano wiele atrakcji. To m.in.: 13 restauracji i barów, teatr z 1 000-osobową widownią, kasyno, spa, centrum fitness, filharmonia, baseny, boisko, wypełniona konsolami sala oraz liczne sklepy. Koszt budowy Mein Shiff 6 to 625 milionów dolarów.
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
00:04:15
Największe kontenerowce świata - przegląd
Polski masowiec zderzył się z suwnicą i żurawiami
Grupa OTL podsumowuje III kwartał. Trudna sytuacja rynkowa
Znamy laureatów IV edycji Grantu Dzielnicowego Busole organizowanego przez Baltic Hub
Hapag-Lloyd: biznes urósł, ale zyski mocno spadły
Wietnamskie porty na liście rankingu Lloyd’s List. Refleksje po Port Gdańsk Business Mixer w Wietnamie
Prezydent Świnoujścia popiera rozwój portu, ale nie utworzenie Przylądka Pomerania
Porzucony w Basenie Północnym w Świnoujściu kuter zatonął