PMK
W piątek odbył się chrzest wycieczkowca Mein Schiff 6, najnowszej jednostki niemieckiego armatora TUI Cruises. Uroczystość ozdobił pokaz fajerwerków i light show.
Mein Schiff 6 ma 295,3 m długości, 35,8 m szerokości, 7,95 m zanurzenia oraz 99 800 GT. Jego budowa rozpoczęła się w kwietniu 2016 r. w stoczni Meyer Werft w Turku w Finlandii, a w maju tego roku wyruszył w próbny rejs. To czwarty i najnowszy taki wycieczkowiec TUI Cruises.
Pierwszy był Mein Schiff 3 (2014), następnie Mein Schiff 4 (2015) i Mein Schiff 5 (2016). Planowane są także NEW Mein Shiff 1 (2018) oraz NEW Mein Schiff 2 (2019).
Jego matką chrzestną została Iveta Apkalna, łotewska organistka. Docelowo Mein Schiff 6 będzie pływał z USA i Kanady na Bahamy i Karaiby. Zanim to jednak nastąpi, do połowy sierpnia odbędzie rejsy po Bałtyku i Europie Północnej. We wrześniu jednostka wypłynie w dziewiczy rejs z Hamburga do Bayonne w Stanach Zjednoczonych. Podróż zajmie 15 dni.
Najnowocześniejsze technologie sprawiają, że Mein Schiff 6 jest jednym z najbardziej energooszczędnych statków świata. Układ oczyszczania spalin zmniejsza wielokrotnie emisję szkodliwych substancji.
Na pokład wycieczkowiec zabiera 2 534 pasażerów oraz 1 000-osobową załogę. Znajduje się na nim 15 pokładów oraz 1 267 kabin. Dla pasażerów przygotowano wiele atrakcji. To m.in.: 13 restauracji i barów, teatr z 1 000-osobową widownią, kasyno, spa, centrum fitness, filharmonia, baseny, boisko, wypełniona konsolami sala oraz liczne sklepy. Koszt budowy Mein Shiff 6 to 625 milionów dolarów.
Nowy niemiecki terminal LNG odebrał pierwszy ładunek skroplonego gazu
Nowy kontenerowy plac przeładunkowy w Porcie Gdynia
Kryzysy powodują wzrost kosztów w żegludze, ale frachty znów spadają. Analiza rynku frachtowego i czarterowego (tygodnie 8-11/2024)
Paliwo uzyskane z orzechów nerkowca szansą na uczynienie żeglugi bardziej "zieloną"?
Pierwszy duży kontenerowiec na metanol już w Europie
Bezpiecznie do portu mimo niepogody