Zarządzająca nadmorską autostradą Gdańsk Transport Company może zmienić właścicieli. W gronie zainteresowanych są m.in. fundusze chińskie i arabskie – pisze "Puls Biznesu".
AmberOne to bursztynowy szlak autostrady A1, którą na odcinku z Gdańska do Torunia zarządza koncesjonariusz - Gdańsk Transport Company. Akcjonariuszami jest m.in. Skanska, która jest wymieniana na pierwszym miejscu wśród podmiotów przygotowujących się do wyścia ze spółki. Ma ona 30 proc. akcji, ale z informacji "PB" wynika, że nie wszystkie mogą trafić pod młotek.
Przedstawiciele funduszy inwestycyjnych twierdzą, że jeśli Skanska zdecyduje się na transakcję, to wraz z nią swoje akcje sprzedać może też kilku innych akcjonariuszy. W sumie do nabycie może być około 60 proc. - czytamy w artykule.W gronie zainteresowanych nieoficjalnie wymieniany był m.in. fundusz infrastrukturalny Meridan, który jest akcjonariuszem Autostrady Wielkopolskiej. Według jednego z przedstawicieli firm działających na autostradowym rynku, wśród potencjalnych nabywców są także firmy oraz fundusze arabskie i chińskie próbujące ulokować kapitał w Europie.
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
00:04:15
Największe kontenerowce świata - przegląd
Grupa OTL podsumowuje III kwartał. Trudna sytuacja rynkowa
Znamy laureatów IV edycji Grantu Dzielnicowego Busole organizowanego przez Baltic Hub
Hapag-Lloyd: biznes urósł, ale zyski mocno spadły
Wietnamskie porty na liście rankingu Lloyd’s List. Refleksje po Port Gdańsk Business Mixer w Wietnamie
Prezydent Świnoujścia popiera rozwój portu, ale nie utworzenie Przylądka Pomerania
Porzucony w Basenie Północnym w Świnoujściu kuter zatonął