Zarządzająca nadmorską autostradą Gdańsk Transport Company może zmienić właścicieli. W gronie zainteresowanych są m.in. fundusze chińskie i arabskie – pisze "Puls Biznesu".
AmberOne to bursztynowy szlak autostrady A1, którą na odcinku z Gdańska do Torunia zarządza koncesjonariusz - Gdańsk Transport Company. Akcjonariuszami jest m.in. Skanska, która jest wymieniana na pierwszym miejscu wśród podmiotów przygotowujących się do wyścia ze spółki. Ma ona 30 proc. akcji, ale z informacji "PB" wynika, że nie wszystkie mogą trafić pod młotek.
Przedstawiciele funduszy inwestycyjnych twierdzą, że jeśli Skanska zdecyduje się na transakcję, to wraz z nią swoje akcje sprzedać może też kilku innych akcjonariuszy. W sumie do nabycie może być około 60 proc. - czytamy w artykule.W gronie zainteresowanych nieoficjalnie wymieniany był m.in. fundusz infrastrukturalny Meridan, który jest akcjonariuszem Autostrady Wielkopolskiej. Według jednego z przedstawicieli firm działających na autostradowym rynku, wśród potencjalnych nabywców są także firmy oraz fundusze arabskie i chińskie próbujące ulokować kapitał w Europie.
Konosament – wydanie ładunku na podstawie LOI
Idą zmiany w Porcie Gdynia. Demontaż Bühlera na Nabrzeżu Indyjskim
Zmiany w Chińsko-Polskim Towarzystwie Okrętowym S.A. "Chipolbrok"
Unimot przygotowuje dodatkową infrastrukturę importową dla LPG
W Baltimore otwarto trzecią, tymczasową trasę w pobliżu zniszczonego mostu
MI przygotuje projekt rozporządzenia ws. planu zagospodarowania przestrzennego wód portu morskiego w Dziwnowie