pc/PRS
Polski Rejestr Statków we współpracy z Zachodniopomorskim Oddziałem Regionalnym Krajowej Izby Gospodarki Morskiej organizuje 3 października 2017 r. w siedzibie Urzędu Morskiego w Szczecinie seminarium pt. Bezpieczeństwo na statkach pasażerskich typu ro-ro. Ma ono na celu zwrócenie uwagi środowiska żeglugowego na niektóre aspekty bezpieczeństwa statków, w szczególności statków pasażerskich typu ro-ro. Wydarzenie patronatem honorowym objął Urząd Morski w Szczecinie, posiadający wielkie doświadczenie w czuwaniu nad bezpieczeństwem żeglugi statków pasażerskich.
Tematyka podejmowana podczas szczecińskiego spotkania stanowić będzie przypomnienie i rozszerzenie treści prezentowanych na seminarium Zagrożenia pożarowe na statkach pasażerskich, które odbyło się w czerwcu 2017 r. w siedzibie Centrali PRS w Gdańsku. Część z referatów przedstawionych w Gdańsku zostanie zaprezentowana powtórnie w Szczecinie, m.in. te dotyczące wymagań Polskiego Rejestru Statków, które oparte są na przepisach i konwencjach międzynarodowych.
Do ponownego podzielenia się wiedzą na temat ewolucji wymogów bezpieczeństwa pożarowego dla statków pasażerskich ro-ro w konwencji SOLAS zaproszony został przedstawiciel Zachodniopomorskiego Uniwersytetu Technologicznego w Szczecinie prof. dr hab. inż. Ryszard Getka.
Przedstawiciel Zarządu Morskich Portów Szczecin i Świnoujście Adam Pawlak przedstawi informacje na temat przygotowania Terminala Promowego Świnoujście dla zapewnienia bezpiecznej żeglugi pasażerskiej.
W zachodniopomorskiej edycji seminarium udział wezmą również przedstawiciele gospodarzy miejsca spotkania. Zastępca Dyrektora UM w Szczecinie, kpt. ż.w. Przemysław Lenard zapozna uczestników seminarium z nowelizacją bałtyckiego porozumienia w sprawie transportu towarów niebezpiecznych na statkach ro-ro w rejonie Morza Bałtyckiego. Z kolei Dariusz Oblicki, pracownik Inspektoratu Bezpieczeństwa Żeglugi UM, omówi uchybienia z zakresu bezpieczeństwa pożarowego na statkach pasażerskich ro-ro wykrywane podczas kontroli PSC.
Seminarium w Szczecinie nie będzie pierwszym spotkaniem organizowanym na zaproszenie tamtejszego Urzędu Morskiego przez Polski Rejestr Statków i KIGM. W latach ubiegłych ogromnym zainteresowaniem zachodniopomorskiego środowiska żeglugowego cieszyły się seminaria na temat bezpieczeństwa portów i wprowadzania ratyfikowanej w 2016 r. konwencji BWM (Międzynarodowej konwencji o kontroli i postępowaniu ze statkowymi wodami balastowymi i osadami).
Ze względu na szczególne znaczenie i złożoność zagadnień bezpieczeństwa statków pasażerskich, organizatorzy październikowego seminarium spodziewają się, że spotka się ono z zainteresowaniem nie mniejszym niż wcześniejsze. Liczą też na dyskusję, w czasie której dojdzie do wymiany opinii na temat stosowania obowiązujących procedur i wymagań.
Szczegóły tutaj.
Idą zmiany w Porcie Gdynia. Demontaż Bühlera na Nabrzeżu Indyjskim
Zmiany w Chińsko-Polskim Towarzystwie Okrętowym S.A. "Chipolbrok"
Unimot przygotowuje dodatkową infrastrukturę importową dla LPG
W Baltimore otwarto trzecią, tymczasową trasę w pobliżu zniszczonego mostu
MI przygotuje projekt rozporządzenia ws. planu zagospodarowania przestrzennego wód portu morskiego w Dziwnowie
Port Elbląg liczy na większy przeładunek