• <
port_rezerwa_mega_1100_200

Bałtycki Terminal Kontenerowy notuje lekki spadek przeładunków

15.04.2015 21:57 Źródło: własne
Strona główna Porty Morskie, Logistyka Morska, Transport Morski Bałtycki Terminal Kontenerowy notuje lekki spadek przeładunków
Bałtycki Terminal Kontenerowy notuje lekki spadek przeładunków - GospodarkaMorska.pl

Gdyński terminal BCT osiągnął w pierwszym kwartale bieżącego roku niewiele mniejszy poziom przeładunków niż w analogicznym kwartale roku ubiegłego – różnica wynosi nieco powyżej 1 proc. Ogółem w tym okresie przeładowano tam 107,6 tys. TEU.

Wśród przeładunków utrzymała się równowaga między importem (54 tys. TEU) a eksportem (53 tys. TEU). Warto zauważyć, że z miesiąca na miesiąc liczba obsłużonych kontenerów rosła: 33,2 tys. TEU w styczniu, 35,8 tys. TEU w lutym, aż do 38,6 tys. TEU w marcu.

- Jest to dla nas dobra wiadomość głównie ze względu na nasze obawy dotyczące potencjalnego, dużego spadku przeładunków kontenerów naszego głównego klienta MSC. Najwyraźniej jednak znacznie mniej kontenerów niż oczekiwaliśmy zostało skierowanych do Gdańska w ramach serwisu oceanicznego 2M świadczonego wspólnie z Maersk Line. Mamy nadzieję, że trend ten uda się utrzymać, choć zdajemy sobie sprawę, że niezmiernie dużo zależy od dalszej polityki jaka będzie prowadzona przez armatorów w ramach działania grupy 2M – skomentował wyniki Michał Kużajczyk z BCT.

W BCT trwają również inwestycje mające zarówno zwiększyć potencjał przeładunkowy terminalu, jak i efektywność prowadzonych operacji. Do uruchomionych na początku roku dwóch nowych suwnic w lipcu dołączą dwie kolejne. Na początku marca uruchomiono system informatyczny EDI, który pozwala na przyspieszenie obiegu informacji pomiędzy terminalem a jego klientami. Wdrażany jest również system pozycjonowania kontenerów, co pozwoli na zwiększenie szybkości przeładunków.

- Te wszystkie inwestycje pozwalają nam szybciej obsługiwać kontenerowce. Dzięki temu łatwiej będzie nam pozyskiwać nowych klientów. Jesteśmy także przygotowani na dalsze zmiany na rynku, w tym obsługę coraz większych jednostek. W ciągu 2-3 lat zakończone będą inwestycje nasze, jak i całego portu, by móc przyjąć takie jednostki – mówi Michał Kużajczyk.

***
BCT – Bałtycki Terminal Kontenerowy

Bałtycki Terminal Kontenerowy (BCT) z siedzibą w Porcie Gdynia, uruchomił przeładunki kontenerów w 1979 roku. Jest jednym z największych terminali w rejonie Bałtyku i drugim, co do wielkości terminalem kontenerowym w Polsce. Sprywatyzowany został w 2003 roku. Rekord w przeładunkach odnotowano w 2007 roku, kiedy obroty BCT wyniosły 493 860 TEU. Roczne możliwości przeładunkowe sięgają 750 000 TEU, a potencjalna wydajność wynosi 1,2 mln TEU. Firma zatrudnia obecnie 300  pracowników i kontroluje 23% polskiego rynku przeładunków kontenerowych. Spółka jest w dobrej kondycji finansowej, jest też znaczącym i cenionym pracodawcą w Gdyni i Trójmieście. BCT ustanawia korporacyjny, portowy „benchmark” 
w zarządzaniu terminalem oraz w standardzie świadczonych usług. BCT obsługuje zdecydowaną większość ładunków skonteneryzowanych w relacjach morskich w Polsce.

Bollore Logistics
port_gdańsk_bezpieczny_port_dla_biznesu_black_390x100_2020
port_gdynia_port_zewnętrzny_390x100_jpg_2020

Surowce

 Ropa brent 64,38 $ baryłka  0,00% 21:58
 Cyna 38847,00 $ tona -0,20% 22 paź
 Cynk 3494,00 $ tona -2,51% 22 paź
 Aluminium 2945,00 $ tona -2,26% 22 paź
 Pallad 2680,00 $ uncja  0,00% 21:57
 Platyna 1191,10 $ uncja  0,00% 21:59
 Srebro 25,11 $ uncja  0,00% 21:59
 Złoto 1731,30 $ uncja  0,00% 21:59

Dziękujemy za wysłane grafiki.