• <
PZT_1100x200_gif_2020

Aż trzy z dziesięciu wypadków w transporcie morskim spowodowane błędami oznaczenia towarów

Strona główna Porty Morskie, Logistyka Morska, Transport Morski Aż trzy z dziesięciu wypadków w transporcie morskim spowodowane błędami oznaczenia towarów
Aż trzy z dziesięciu wypadków w transporcie morskim spowodowane błędami oznaczenia towarów - GospodarkaMorska.pl

PMK

26.08.2016 Źródło: własne

Źle zadeklarowane dane o niebezpiecznych towarach odpowiadały aż za 27 proc. wypadków i incydentów na morzu - wynika z badań Cargo Incident Notification System (CINS) za rok 2013-2014.

Niebezpieczne ładunki spowodowały m.in.: wyciek szkodliwych substancji (52 proc. przypadków), błędy w nadaniu (30 proc.), zanieczyszczenia radiologicznych (10 proc.), pożary (3 proc.).

Przypomnijmy, że zgodnie z regulaminem międzynarodowego morskiego transportu takich ładunków (IMDG) wszystkie niebezpieczne towary muszą być specjalne oznaczone. Dzięki temu przewoźnik może zastosować specjalne zabezpieczenia, które zmniejszają ryzyku wypadku lub invcydentu. Pozwala to także na przygotowanie odpowiedniego sprzętu przecipożarowego i do utylizacji wyrobów chemicznych w przypadku awarii.

- Jeżeli 10 proc. ładunków w kontenerach mają kody towarów niebezpiecznych, praktycznie cały transport musi spełniać specjalne zabezpieczenia – mówi  David Nichol, biegły ds. ryzyka z brytyjskiej P&I Club.- Jest to konieczne dla zapewnienia bezpieczeństwa statku i załogi - dodaje.

Przewożenie niebezpiecznych ładunków to także większa odpowiedzialność na kapitanie, który musi jednak posiadać opisy takich towarów wraz z wyszczególnionymi. Dane te powinny być jednak bardzo ścisłe, gdyż w innym przypadku może to mieć bardzo groźne skutki.

Co więcej, aby dołączyć ładunki niebezpieczne do pozostałych, kapitan statku musi posiadać odpowiednie dane, poparte opisami towarów i potencjalnymi zagrożeniami, jakie stwarzają. Przykładem może być podchloryn wapnia, który w wysokich temperaturach może powodować pożar i wybuch. Jest on często błędnie deklarowany jako chlorek wapnia, środek wybielający, środek dezynfekcyjny, wapń, itp.

Źródło:
własne
Port Gdynia - Budowa infrastruktury portowej do odbioru ścieków ze statków w Porcie Gdynia - 390x150
port_gdańsk_sprzedaż_pge_390x100_2021

Surowce

 Ropa brent 64,38 $ baryłka  0,00% 21:58
 Cyna 33097,00 $ tona -1,39% 10 maj
 Cynk 3037,00 $ tona 2,15% 10 maj
 Aluminium 2565,00 $ tona 1,87% 10 maj
 Pallad 2680,00 $ uncja  0,00% 21:57
 Platyna 1191,10 $ uncja  0,00% 21:59
 Srebro 25,11 $ uncja  0,00% 21:59
 Złoto 1731,30 $ uncja  0,00% 21:59

Dziękujemy za wysłane grafiki.