pc
Australijski węgiel koksujący w gdyńskim porcie. Do Morskiego Terminalu Masowego Gdynia we wtorek wieczorem przypłynęło ponad 79 000 t tego surowca. Obecnie przy Nabrzeżu Holenderskim trwa rozładunek.
Ładunek przypłynął do Gdyni na statku Cape Armeria. Jednostka ma 291,98 m długości, 45 m szerokości oraz 11,9 m zanurzenia. Masowiec zbudowany w 2013 r. w japońskiej stoczni Saijo Shipyard pływa pod panamską banderą. Jego nośność to 181 393 t.
Statek wyładowywany jest za pomocą żurawi chwytakowo-hakowych. Dzięki doświadczeniu pracowników MTMG operacja przebiega szybko i z zachowaniem wszystkich wymaganych norm. Australijski węgiel koksujący trafi do hut na południu Polski.
Do tej pory największym masowcem, jaki zawinął do MTMG był Frontier Jacaranda o nośności 182 757 t.
MTMG – Morski Terminal Masowy Gdynia usytuowany jest przy głównym wejściu do portu gdyńskiego i posiada bezpośrednie połączenie z systemem komunikacji kolejowej i drogowej. W strukturze Portu Gdynia MTMG pełni rolę terminalu uniwersalnego, świadcząc usługi przeładunkowe, składowania, big-bagowania i sortowania wszelkich ładunków masowych występujących w obrocie portowo-morskim.
MTMG jest posiadaczem certyfikatów ISO 9001:2000 oraz ISO 22000:2005 HACCP przyznanych przez PIHZ Certyfikacja i Bureau Veritas Certification.
Terminal pracuje 24 godziny na dobę i oferuje obsługę: węgla i koksu, zbóż i pasz, rud, innych ładunków masowych suchych i płynnych (w tym chemikaliów klas 3, 6, 8 i 9 wg kodu IMDG), ropy i przetworów naftowych oraz drobnicy. MTMG stosuje proekologiczne technologie przeładunku.
Podkreśleniem jakości oraz możliwości MTMG są prestiżowe wyróżnienia Gazele Biznesu oraz Diamenty Forbesa.
Idą zmiany w Porcie Gdynia. Demontaż Bühlera na Nabrzeżu Indyjskim
Zmiany w Chińsko-Polskim Towarzystwie Okrętowym S.A. "Chipolbrok"
Unimot przygotowuje dodatkową infrastrukturę importową dla LPG
W Baltimore otwarto trzecią, tymczasową trasę w pobliżu zniszczonego mostu
MI przygotuje projekt rozporządzenia ws. planu zagospodarowania przestrzennego wód portu morskiego w Dziwnowie
Port Elbląg liczy na większy przeładunek