pc
W wielu krajach na świecie transport promowy stanowi jedną z najważniejszych gałęzi systemu transportowego. Jednym z takich państw jest Dania, gdzie właśnie świętowano ważną rocznicę – szczególnie istotną z punktu widzenia komunikacji promowej.
W 1968 r. powołano do życia w Danii organizację Arbejdsgiverforeningen af Større Danske Bilfærgerederier (stowarzyszenie pracowników duńskich firm organizujących przewozy promowe). Jej powołanie dało początek Færgerederierne (Danish Ferry Association) – organizacji handlowej oraz pracowniczej, która w tym roku obchodzi 50-lecie istnienia. Głównym celem organizacji, która formalnie powstała 16 lutego 1968 r., było dbanie o interesy duńskich przewoźników promowych. W późniejszym czasie zakres jej działalności się poszerzył. Na tej bazie powstała duża, licząca się organizacja, zrzeszająca dziś wiele uznanych firm promowych.
Obecnie Færgerederierne zrzesza dziś nie tylko podmioty prywatne, ale również publiczne; służy doradztwem, pomaga w rozwiązywaniu problemów biznesowych, technicznych oraz środowiskowych. Zajmuje się też reprezentowaniem poszczególnych podmiotów przed organizacjami morskimi.
„32 miliony pasażerów, 10 milionów pojazdów osobowych oraz 20 milionów ton frachtu porusza się po trasach promowych w Danii. Stanowimy bardzo ważny element układanki składającej się na duńską infrastrukturę” - powiedział John Steen Mikkelsen , szef Færgerederierne, który dodał, że promy stanowią dziś centralny element funkcjonującej w Danii infrastruktury.
Specjalna uroczystość, w trakcie której świętowano pół wieku istnienia organizacji, odbyła się na pokładzie należącego do DFDS promu Pearl Seaways.
W uroczystości udział wziął również duński minister transportu, budownictwa i mieszkalnictwa Ole Birk Olesen, który zapewnił o kluczowym znaczeniu transportu promowego w Danii.
Pierwszy statek przy Nabrzeżu Dąbrowieckim w Porcie Szczecin
W 2023 r. obrót ładunków w polskich portach wzrósł o 14,3 proc.
Grupa Unimot podpisała z Peninsula Petroleum Limited list intencyjny w sprawie współpracy w zakresie fizycznych dostaw paliwa żeglugowego w polskich portach
Po ponad miesiącu od katastrofy kolejne statki opuszczają port w Baltimore
Rail Baltica wkładem w nowoczesny transport towarowy dla krajów nadbałtyckich
Z Portu Gdańsk do Grudziądza przetransportowano 300-tonowy element przyszłej elektrowni