• <
port_rezerwa_mega_1100_200

5 trendów rozwoju portów

pc

05.09.2017 09:44 Źródło: własne
5 trendów rozwoju portów - GospodarkaMorska.pl

Porty morskie są kluczowymi ośrodkami handlu międzynarodowego i jednym z głównych ogniw globalnego łańcucha dostaw. Na ich przykładzie można zaobserwować mechanizmy i zależności zachodzące w nieustannie zmieniającej się gospodarce światowej. Eksperci Continental zdefiniowali pięć kluczowych trendów, które będą miały największe znaczenie dla rozwoju transportu portowego.

– Sprostanie aktualnym wyzwaniom stawianym firmom działającym w sektorze portowym jest dla Continental jako wiodącego producenta opon bardzo ważnym zadaniem. Naszym celem jest opracowanie oferty specjalistycznych produktów i innowacyjnych rozwiązań przeznaczonych do pojazdów pracujących w portach, które nie tylko usprawnią pracę firm transportowych, ale także poprawią ich bezpieczeństwo  – powiedział Julian Alexander, manager linii produktów do przeładunku materiałów w dziale opon specjalistycznych CST Continental.

Trend 1: Skala przewozu ładunków

Największe kontenerowce osiągają obecnie długość 400 metrów, szerokość 50 metrów i są w stanie przewozić ładunki o masie przekraczającej nawet 200 000 ton. Trend budowy statków o takich rozmiarach wpływa na budowę bardziej rozbudowanych portów, a w konsekwencji na wzrost liczebności firm transportowych. Przekłada się to również na różnorodność operacji prowadzonych w portach, które wymagają pracy pojazdów o bardzo specyficznych wymaganiach. W szczególności dotyczy to ciągników i przyczep pracujących w terminalach, które muszą zapewnić zdolność załadunku i transportu ciężkich towarów na długich dystansach. Dlatego Continental opracował opony TractorMaster o wzmocnionych ścianach bocznych i stopkach, które zapewniają stabilność pojazdu i bezproblemowy przewóz ciężkich ładunków nawet na dużych odległościach oraz opony ContainerMaster i StraddleMaster do wózków podnoszących do manipulacji kontenerami, które zapewniają równy rozkład ładunku.

Trend 2: Prędkość

Jedną z najważniejszych zasad obowiązujących w portach jest precyzyjne planowanie procesów i operacji z uwagi na duży wpływ sił naturalnych (jak np. fale) oraz opłaty za korzystanie z doku. Z tego względu nowoczesne porty morskie muszą działać szybko i dynamicznie, by pozostać atrakcyjnymi dla firm przewozowych, a operatorzy pojazdów portowych nie mogą pozwolić sobie na ewentualne przestoje. Z tego powodu w ofercie Continental znalazł się system ContiPressureCheck, który zapewnia ciągły pomiar ciśnienia i temperatury w oponach – moduł przetwarza dane, zapisuje ostrzeżenia i przesyła je na wyświetlaczu deski rozdzielczej pojazdu w kabinie, co pozwala kierującemu w pełni kontrolować stan ogumienia na wszystkich osiach.

Trend 3: Bezpieczeństwo

Jak wynika z danych raportu Brytyjskiej Instytucji ds. Bezpieczeństwa i Higieny Pracy (IOSH), co trzeci pracownik doku doświadczył obrażeń ciała, a 70% uważa, że ich bezpieczeństwo jest zagrożone. Dlatego w transporcie portowym ważne stało się nie tylko doskonalenia pojazdów pod kątem bezpieczeństwa, ale także opon, które mają decydujący wpływ na hamowanie oraz stabilność pojazdu, a w konsekwencji na bezpieczeństwo kierowcy. Takie prewencyjne podejście jest także zgodne z założeniami „Wizji Zero” – strategii Continental, która zakłada całkowite wyeliminowanie wypadków drogowych i zminimalizowanie ofiar śmiertelnych.

Trend 4: Zrównoważony rozwój

Aktualnie ochrona środowiska należy do najważniejszych zadań gospodarki, niezależnie od jej sektorów. W dalszym ciągu to pojazdy stanowią jedno z głównych źródeł emisji zanieczyszczeń w portach, z czego 20% emisji wynika z oporu toczenia opon. Aby obniżyć opory toczenia i zminimalizować emisję spalin, Continental wprowadza najnowocześniejsze rozwiązania
w produkcji opon, które pomogą zoptymalizować ich parametry.

Trend 5: Inteligencja

Port przyszłości to port zautomatyzowany, gdzie nowe technologie umożliwią przepływ informacji i towarów dzięki połączeniu ze sobą wszystkich urządzeń pracujących w porcie. Przykładem takich rozwiązań są wprowadzenie pierwszych zautomatyzowanych terminali przez port w Rotterdamie oraz rozpoczęcie przez belgijską firmę MOL, partnera Continental, dostawy ciągników z oponami wyposażonymi w instalowane fabrycznie czujniki ContiPressureCheck.

Continental obecnie aktywnie rozwija dział opon specjalistycznych (CST) i rozbudowuje ofertę opon i rozwiązań o bardzo wąskiej specjalizacji przeznaczonych do różnego rodzaju pojazdów wykorzystywanych w przemyśle, w tym także dla sektora portowego.

Bollore Logistics
port_gdańsk_bezpieczny_port_dla_biznesu_black_390x100_2020
port_gdynia_port_zewnętrzny_390x100_jpg_2020

Surowce

 Ropa brent 64,38 $ baryłka  0,00% 21:58
 Cyna 39037,00 $ tona -0,61% 26 paź
 Cynk 3455,00 $ tona -1,57% 26 paź
 Aluminium 2830,00 $ tona -2,95% 26 paź
 Pallad 2680,00 $ uncja  0,00% 21:57
 Platyna 1191,10 $ uncja  0,00% 21:59
 Srebro 25,11 $ uncja  0,00% 21:59
 Złoto 1731,30 $ uncja  0,00% 21:59

Dziękujemy za wysłane grafiki.