• <
ATC_CARGO_TOP

Pierwszy odcinek Rail Balitca w Polsce już gotowy

Strona główna Porty Morskie, Logistyka Morska, Transport Morski Pierwszy odcinek Rail Balitca w Polsce już gotowy
Pierwszy odcinek Rail Balitca w Polsce już gotowy - GospodarkaMorska.pl

jk

08.06.2017 Źródło: własne

Wiceminister rozwoju Jerzy Kwieciński i Herald Ruijtersem, dyrektor w Dyrekcji Generalnej ds. Mobilności i Transportu Komisji Europejskiej, odwiedzili pierwszy zmodernizowany w Polsce odcinek korytarza Rail Balitica. Wcześniej wiceszef resortu i przedstawiciel Komisji rozmawiali o priorytetach w rozwoju sektora transportu, wykorzystaniu funduszy unijnych oraz przyszłości finansowania transportu.

Inwestycja pn. Modernizacja linii kolejowej E 75 Rail Baltica Warszawa - Białystok - granica z Litwą, etap I, odcinek Warszawa Rembertów - Zielonka -Tłuszcz (Sadowne) otrzymała 1,2 mld zł z Programu Infrastruktura i Środowisko. Całkowity koszt projektu to 1,8 mld zł. Jest on częścią przedsięwzięcia, polegającego na modernizacji linii kolejowej E 75, obejmującej polski odcinek korytarza Rail Baltica od Warszawy do granicy z Litwą.

- Będziemy kontynuować ambitny program inwestycyjny na E 75 oraz na całej sieci kolejowej - powiedział wiceminister Jerzy Kwieciński, podkreślając znaczenie dla Polski korytarza Rail Balitca.

Herald Ruijtersem zaznaczył, jak ważna jest współpraca MR i KE na rzecz optymalnego wykorzystania środków z polityki spójności i Instrumentu Łącząc Europę na rzecz rozwoju transportu.

Inwestycja pn. Modernizacja linii kolejowej E 75 Rail Baltica Warszawa - Białystok - granica z Litwą, etap I, odcinek Warszawa Rembertów - Zielonka - Tłuszcz (Sadowne) otrzymała 1,2 mld zł z Programu Infrastruktura i Środowisko. Całkowity koszt projektu to 1,8 mld zł. Jest on częścią przedsięwzięcia, polegającego na modernizacji linii kolejowej E 75, obejmującej polski odcinek korytarza Rail Baltica od Warszawy do granicy z Litwą.

Prace na odcinku Warszawa Rembertów - Zielonka - Tłuszcz (Sadowne) obejmują modernizację 66 km linii kolejowej, dodanie jednej pary torów na odcinku aglomeracyjnym, przebudowę oraz budowę nowych obiektów inżynieryjnych (tj. peronów, przejazdów, rozjazdów, przejść dla zwierząt). Po zakończonych pracach zwiększy się prędkość pociągów pasażerskich ze 120 km/h do 160 km/h.

Rail Baltica to kolejowy komponent paneuropejskiego korytarza transportowego nr I w postaci linii kolejowej E75. Jest to jedyne bezpośrednie połączenie kolejowe pomiędzy krajami bałtyckimi i Polską, z możliwością połączeń z innymi stolicami jak: Praga, Berlin i Wiedeń.

Pozostałe odcinki Rail Baltica na terenie Polski to:

E 75 Sadowne - Białystok,

E 75 Białystok - Trakiszki (granica Polski z Litwą).

W ramach odcinka E 75 Sadowne - Białystok realizowane są obecnie dwa projekty współfinansowane z Instrumentu "Łącząc Europę" (CEF):

- projekt pn. Prace na linii E 75 na odcinku Sadowne - Czyżew wraz z robotami na odcinku Warszawa - Sadowne, lata realizacji: 2016-2020, koszt 235,17 mln euro, w tym dofinansowanie z CEF: 179,20 mln euro;

- projekt pn. Prace na linii E 75 na odcinku Czyżew - Białystok, lata realizacji: 2016-2020, koszt: 371,72 mln euro, w tym dofinansowanie z CEF: 283,25 mln euro.

Ponadto w ramach konkursu CEF w 2016 r. został przekazany do Komisji Europejskiej wniosek o dofinansowanie projektu pn. Prace na linii E75 na odcinku Białystok - Suwałki - Trakiszki (granica państwa), etap I odcinek Białystok - Ełk. Obecnie wniosek aplikacyjny podlega ocenie Komisji Europejskiej. 

Źródło:
własne
Port Gdynia - Budowa infrastruktury portowej do odbioru ścieków ze statków w Porcie Gdynia - 390x150
MIĘDZYNARODOWA DROGA WODNA E70
okmarit_390x100_gif_2020

Surowce

 Ropa brent 64,38 $ baryłka  0,00% 21:58
 Cyna 32908,00 $ tona 0,27% 10 cze
 Cynk 2965,00 $ tona -1,03% 10 cze
 Aluminium 2470,00 $ tona 0,45% 10 cze
 Pallad 2680,00 $ uncja  0,00% 21:57
 Platyna 1191,10 $ uncja  0,00% 21:59
 Srebro 25,11 $ uncja  0,00% 21:59
 Złoto 1731,30 $ uncja  0,00% 21:59
port_gdańsk_sprzedaż_pge_390x100_2021

Dziękujemy za wysłane grafiki.