Od dzisiaj, tj. 28 kwietnia do portów państwowych dołączony został pierwszy port samorządowy w Kołobrzegu dla tranzytu towarów rolnych z Ukrainy. Rozporządzenie Ministra Rozwoju i Technologii z dnia 27 kwietnia 2023r. zatwierdzające tę decyzję jest wynikiem determinacji oraz zaangażowania zarówno Zarządu Portu Morskiego Kołobrzeg, jak i licznemu gronu osób przychylnych funkcjonowaniu Portu na wszystkich szczeblach administracji państwowej.
Przypomnijmy, że Rozporządzenie Ministra Rozwoju i Technologii z dnia 21 kwietnia 2023 roku dotyczące przywozu produktów rolnych z Ukrainy wykluczyło mniejsze porty z możliwości ich tranzytu. Tranzyt miał się odbywać tylko w portach morskich w Gdańsku, Gdyni, Świnoujściu lub Szczecinie lub poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej. Projekt ten nie spodobał się przedstawicielom pozostałych, samorządowych portów, m.in. Portowi Kołobrzeg.
Dzięki licznym głosom sprzeciwu i petycjom Kołobrzeg wywalczył swoje stanowisko i od dzisiaj jest równie istotnym elementem łańcucha transportowego w tranzycie zboża z Ukrainy.
Rozporządzenie Ministra Rozwoju i Technologii z dnia 27 kwietnia 2023r. zmienia rozporządzenie w sprawie zakazu przywozu z Ukrainy produktów rolnych, w którym Port Kołobrzeg został włączony do grupy portów wskazanych do tranzytu produktów rolnych z Ukrainy.
- Trwająca 14 dni blokada Portu Kołobrzeg w obsłudze wskazanych wyżej ładunków miejmy nadzieję, że nie nadszarpnęła wiarygodność i zaufanie wśród kontrahentów współpracujących dotychczas z Portem - sygnalizuje Zarząd Portu Kołobrzeg.
Fot. Depositphotos
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
00:04:15
Największe kontenerowce świata - przegląd
Polski masowiec zderzył się z suwnicą i żurawiami
Prezydent Elbląga: unijne środki na modernizację portu dadzą miastu silny impuls rozwojowy
Okno Maersk na Azję. Firma otwiera centrum logistyczne w Szanghaju
Służby i instytucje przygotowują się do sezonu zimowego. Spotkanie z udziałem ministra infrastruktury
KE dała zielone światło na unijne finansowanie inwestycji w porcie w Elblągu
Fąfara: w przyszłym roku Orlen może dostarczyć Ukrainie 1 mld m sześc. gazu
Południowa perspektywa na dostęp do morza. Porty Szczecin i Świnoujście bramą dla Dolnego Śląska i Opolszczyzny