Port Gdańsk rozmawia z przewoźnikami i armatorami o uruchomieniu intermodalnego korytarza łączącego Turcję, Ukrainę i Polskę. Korytarz miałby wykorzystywać żeglugę promową między portami na Morzu Czarnym oraz transport kolejowy, łączący porty polskie i ukraińskie.
Przedstawiciele Portu Gdańsk już od dawna wspominali o planach utworzenia korytarza międyz Gdańskiem a portami ukraińskimi. Jak powiedział jednak Michał Stupak, menadżer klienta w Zarząd Morskiego Portu Gdańsk, cytowany przez portal Intermodalnews.pl, warunki rynkowe pokazały, że warto te plany rozszerzyć.
– Uznaliśmy, że nowy korytarz transportowy powinien obejmować połączenia między Turcją, a Skandynawią. Turcja jest dużym eksporterem w branży automotive. Obecnie turecki eksport do Europy obsługiwany jest głównie przez port Triest. Proponowany przez nas korytarz transportowy będzie alternatywą dla tego połączenia, opartą na przewozach kolejowych. Obecnie rozmawiamy z przewoźnikami i operatorami intermodalnymi, armatorami i agencjami celnymi – przekazał Intermodalnews.pl Michał Stupak.
Portal zauważa, że regularne połączenie kolejowe między Gdańskiem a portami nad Morzem Czarnym mogłoby stworzyć nowe perspektywy dla operatorów logistycznych z Turcji i innych państw regionu, a także zwiększyć wolumen ładunków wymienianych między Ukrainą a Polską.
– Nowe połączenie może stać się jedną z południowych odnóg Nowego Jedwabnego Szlaku, a także szansą dla zwiększenia wolumenu ładunkowego między Ukrainą a Polską – powiedział Michał Stupak.
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
00:04:15
Największe kontenerowce świata - przegląd
Polski masowiec zderzył się z suwnicą i żurawiami
Bangladesz odmawia przyjęcia rosyjskiego statku z elementami elektrowni jądrowej
10 tys. żołnierzy i funkcjonariuszy będzie pilnować infrastruktury krytycznej
Grupa OTL podsumowuje III kwartał. Trudna sytuacja rynkowa
Znamy laureatów IV edycji Grantu Dzielnicowego Busole organizowanego przez Baltic Hub
Hapag-Lloyd: biznes urósł, ale zyski mocno spadły
Wietnamskie porty na liście rankingu Lloyd’s List. Refleksje po Port Gdańsk Business Mixer w Wietnamie
Prezydent Świnoujścia popiera rozwój portu, ale nie utworzenie Przylądka Pomerania