Izraelski Port Ashdod podpisał umowę na zakup pięciu zaawansowanych suwnic kontenerowych STS. Kontrakt opiewa na sumę 74 mln dolarów.
Kontrakt to efekt długich negocjacji z chińskim zakładem Shanghai Zhenhua Heavy Industries Co (ZPMC). Zbudowane tam suwnice zostaną umieszczone w częściowo zautomatyzowanym terminalu kontenerowym w Porcie Ashdod, który jest obecnie dostosowywany do przyjmowania statków o ładowności 24 tys. TEU.
Nowe obiekty będą mogły przenosić dwa kontenery 40-stopowe naraz. Dodatkowo będą one mogły być sterowane zdalnie z dyspozytorni za pomocą systemu kamer, umieszczonych na dźwigu. Suwnice mają zostać dostarczone w styczniu 2022 roku i rozpoczną pracę w pierwszej połowie tego samego roku.
Rada Dyrektorów Portu Ashdod zatwierdziła już budżet na rozwój portu na najbliższe kilka lat. Z tego budżetu ponad miliard ILS jest przydzielony na molo przy Nabrzeżu 21.
Oprócz zakupu nowych suwnic, budżet przeznaczono na prace modernizacyjne szacowane na 600M ILS oraz na budowę półautomatycznego terminala.
- Port Aszdod, główny port Izraela, nadal promuje innowacyjne technologie we wszystkich aspektach swojej działalności, aby poprawić jakość usług i stać się najbardziej zaawansowanym portem na świecie. Port Ashod jako pierwszy w Izraelu wprowadził dźwig ZPMC – powiedział Shiko Zana, prezes Ashdod Port.
- Wiele osiągnęliśmy w 2020 roku i jesteśmy przekonani, że dodanie pięciu wyższych i wydajniejszych żurawi jeszcze bardziej poprawi produktywność i zwiększy nasze stałe zaangażowanie w jakość usług, na których polegają nasi lojalni klienci – dodał.
Ministerstwo Infrastruktury: decyzja w sprawie przetargu na terminal zbożowy w rękach Portu Gdynia
Nowy niemiecki terminal LNG odebrał pierwszy ładunek skroplonego gazu
Nowy kontenerowy plac przeładunkowy w Porcie Gdynia
Kryzysy powodują wzrost kosztów w żegludze, ale frachty znów spadają. Analiza rynku frachtowego i czarterowego (tygodnie 8-11/2024)
Paliwo uzyskane z orzechów nerkowca szansą na uczynienie żeglugi bardziej "zieloną"?
Pierwszy duży kontenerowiec na metanol już w Europie