• <
Kongres Polskie Porty 2030 edycja 2024

Port Antwerpia-Brugia pierwszym portem, który wprowadził certyfikat PKB dla dystrybucji farmaceutyków

zk

25.09.2022 22:31
Strona główna Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski Port Antwerpia-Brugia pierwszym portem, który wprowadził certyfikat PKB dla dystrybucji farmaceutyków

Partnerzy portalu

Port Antwerpia-Brugia pierwszym portem, który wprowadził certyfikat PKB dla dystrybucji farmaceutyków - GospodarkaMorska.pl
Fot. Port Antwerp-Bruges/wikipedia

Dystrybucja produktów farmaceutycznych wymaga szczególnego postępowania. Sposób ten jest określony w wytycznych GDP (Good Distribution Practice). Port w Antwerpii-Bruges jako pierwszy na świecie przełożył te zasady na sferę morską, aby w całym łańcuchu logistycznym działać zgodnie z tymi europejskimi zasadami GDP.

Wytyczne te zostały również oficjalnie zapisane w certyfikacie wydanym przez SGS, który został zaprezentowany specjalistom z branży farmaceutycznej na spotkaniu w porcie.

Wytyczne GDP zapisane w certyfikacie

Krajowi i zagraniczni interesariusze z sektora Life Sciences & Healthcare zebrali się wczoraj w Antwerpii, aby przyjrzeć się zza kulis procesowi dystrybucji produktów farmaceutycznych w porcie. Podczas zwiedzania poszczególnych etapów operacji, od kontroli bezpieczeństwa po proces załadunku, zobaczyli, jak Port of Antwerp-Bruges stał się pierwszym na świecie morskim portem GDP.


Oznacza to, że wszystkie ogniwa łańcucha logistycznego, w tym terminale kontenerowe, mogą działać zgodnie ze standardem europejskich zasad Good Distribution Practices (GDP). GDP to system zapewniania jakości. W ten sposób w procesie dystrybucji utrzymywana jest jakość produktów takich jak leki, osocze krwi, szczepionki i sprzęt medyczny przechodzących przez port. Co więcej, wizyta specjalistów z branży farmaceutycznej była doskonałą okazją do ogłoszenia, że te zasady GDP są teraz również zapisane w oficjalnym certyfikacie.

- To, że łańcuch logistyczny dla produktów farmaceutycznych stawia wyzwania, stało się bardziej oczywiste niż kiedykolwiek podczas epidemii wirusa COVID-19. Jako port udowodniliśmy, jak istotną rolę odgrywamy w tym zakresie. Po wydaniu wytycznych PKB, jako pierwszy port morski na świecie, tym certyfikatem pokazujemy sektorowi farmaceutycznemu, że bardzo poważnie traktujemy ich specyficzne potrzeby - powiedział Jacques Vandermeiren, CEO Port of Antwerp-Bruges.

Podstawą certyfikatu są wytyczne wydane wcześniej przez Port of Antwerp-Bruges dla ładunków dalekomorskich i logistyki portowej produktów farmaceutycznych wrażliwych na temperaturę. Są one oparte na globalnych standardach WHO, ze szczególnym uwzględnieniem Europy i przełożeniem na sektor morski. Certyfikat jest wydawany przez SGS, znaną na całym świecie organizację certyfikującą dla sektora farmaceutycznego. Operatorzy terminali i firmy żeglugowe, mogą ubiegać się o certyfikat, demonstrując, że cenią jakość w każdym aspekcie świadczonych przez siebie usług.

Rosnący popyt

Belgia jest głównym ośrodkiem dla sektora Life Sciences & Healthcare, a wiele międzynarodowych firm ma tu swoje biura. 1 na 6 leków eksportowanych z Europy wyrusza z Belgii, a połowa z nich jest tu produkowana. Ze względu na koszty i zrównoważony rozwój, rośnie zapotrzebowanie na przewozy reeferem zamiast frachtu lotniczego. Dzięki 63 000 m² magazynów zgodnych z PKB i 9500 wtyczek dla reeferów, platformy portowe w Antwerpii i Zeebrugge mogą odegrać tu ważną rolę.

- Nasza strategiczna lokalizacja, ponad 1200 stałych połączeń, nasza pojemność reeferowa, a w szczególności nasze know-how sprawiają, że nasz port jest idealną bramą dla wysokiej jakości ładunków medycznych. Byliśmy pierwszym portem morskim na świecie, który przełożył europejskie zasady Dobrej Praktyki Dystrybucyjnej na sferę morską. Dzięki temu certyfikatowi transport produktów farmaceutycznych za pomocą reeferów jest pełnoprawną alternatywą dla frachtu lotniczego, a my pokazujemy się jako pionierzy - komentował zastępca burmistrza Antwerpii i prezes zarządu Port of Antwerp-Bruges, Annick De Ridder.

- Duża część naszej produkcji odbywa się w Belgii. Dla nas jako spedytorów, utrzymanie bezpieczeństwa i jakości produktu podczas całej logistyki jest krytyczne. Ten certyfikat, który w szczególny sposób odnosi się do potrzeb podczas transportu dalekomorskiego i przeładunku w porcie, jest więc dla nas bardzo dobrą wiadomością i potwierdzeniem możliwości płynących z transportu morskiego - podsumował Eddy Weygaerts, LDO Vaccine Lead for EMEA.




Źródło: portofantwerpbruges.com, marineinsight.com

bulk_cargo_port_szczecin

Partnerzy portalu

Pomorska Specjalna Strefa Ekonomiczna
port_gdańsk_390x100_2023

Dziękujemy za wysłane grafiki.