Już od kwietnia b.r. wiemy, iż realizacja nowoczesnego 44-metrowego trawlera dla największej stoczni Wysp Owczych - MEST Shipyard - będzie miała swój polski akcent. Obecnie prace nad projektem jednostki są już na zaawansowanym etapie i statek wchodzi właśnie w fazę przygotowania do budowy w stoczni.
Realizacja jednostki ruszyła pełną parą już w drugim kwartale tego roku. 15 kwietnia 2024 roku biuro projektowe Seatech Engineering z Gdańska podpisało kontrakt ze stocznią MEST na realizację projektu klasyfikacyjnego trawlera, o numerze budowy NB118 i wewnętrznym numerze projektu Seatech SE-517. Realizacja prac projektowych statku podzielona została na dwa etapy. W pierwszej kolejności zaplanowano wykonanie projekt klasyfikacyjnego pod nadzorem Bureau Veritas dla stoczni MEST. W drugiej fazie biuro projektowe zadeklarowało wsparcie wybranej stoczni w dokumentacji warsztatowej statku. Już na początkowym etapie podjęta została decyzja o wyborze Stoczni WISŁA z siedzibą w Gdańsku do realizacji wyposażonego kadłuba jednostki.
Projekt klasyfikacyjny statku, zatwierdzany przez Bureau Veritas, jest obecnie na zaawansowanym etapie, a umowa na wykonanie dokumentacji roboczej trawlera została podpisana 28 sierpnia 2024 roku w siedzibie Stoczni WISŁA.
Realizowany przez lokalne firmy statek ma zostać odholowany na Wyspy Owcze jesienią 2025 roku, a spodziewana dostawa do armatora, firmy P/F Varðin, planowana jest na połowę 2026 roku, w związku z czym prace projektowe realizowane są pełną parą. Jeszcze jesienią tego roku ma rozpocząć się palenie blach w Stoczni WISŁA.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów