Pierwszy na świecie bardzo duży gazowiec napędzany skroplonym gazem ziemnym rozpoczął próby morskie na wodach chińskich po zakończeniu fazy budowy.
Statek o pojemności 318 000 dwt został zbudowany przez Dalian Shipbuilding Industry Co (DSIC) dla COSCO Shipping Energy Transportation.
Statek mierzy około 332,6 metra długości, 60 metrów szerokości i 30,5 metra głębokości. Jest wyposażony w niskociśnieniowy, dwupaliwowy silnik główny WINGD. Główny silnik i generator są wyposażone w niskociśnieniowe reaktory selektywnej redukcji katalitycznej (LPSCR), które mają pomóc statkowi w spełnieniu wymagań fazy III wskaźnika efektywności energetycznej (EEDI) i wymagań NOx Tier III dla emisji tlenku azotu.
Początkowo VLCC został zamówiony jako standardowy statek paliwowy, jednak COSCO podpisało w styczniu 2020 roku umowę uzupełniającą z Dalian Shipbuilding na wykorzystanie napędu LNG na swoim statku. Na podstawie umowy uzupełniającej dokonano odpowiednich korekt pojemności, prędkości i zużycia oleju napędowego. System magazynowania LNG na statku przyjmie formę zbiornika magazynowego typu C, ze stacją tankowania LNG po stronie portu i burty. Ponadto po raz pierwszy zastosowano stal odporną na korozję w celu zastąpienia ochrony powłok PSPC.
Statek może przepłynąć 12 000 mil morskich w trybie zużycia LNG, a łączna wytrzymałość oleju opałowego i gazu wynosi 24 000 mil morskich, jak ujawniła firma.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów