PMK
Parlament Europejski zaakceptował wprowadzenie nowych regulacji odnośnie zarządzania portami europejskimi. Ich celem jest zwiększenie transparentności finansowej tych obiektów.
W zamyśle ma to uczynić europejskie porty atrakcyjnymi dla inwestorów. Brak przejrzystych zasad publicznego finansowania portowej infrastruktury i naliczania opłat powstrzymywał dotychczas firmy przed inwestowaniem.
Przepis obejmie ponad 300 portów w Unii Europejskiej, w tym polskie obiekty. Nowa regulacja nałoży na porty obowiązek wyszczególnienia w swoich księgowości wszystkich otrzymanych publicznych pieniędzy i ujawnienia w jaki sposób port ustala ceny za swoje usługi.
Nowe pzepisy nakładają też na porty obowiązek przeprowadzenia odpowiednich szkoleń dla pracowików, w szczególności w zakresie bhp.
- Po 15 latach dyskusji nad europejskimi portami w końcu doszliśmy do porozumienia. Obecny model działania portów zostanie utrzymany, ale większy nacisk zostanie położony na dobre warunki pracownicze - powiedział Knut Fleckenstein z PE.
Wejście nowych przepisów poparła Europejska Organizacja Portów Morskich.
- W końcu możemy zamknąć ten rozdział i skupić się na nowych wyzwaniach: dekarbonizacji oraz inwestycjach w portowe połączenia - powiedziała Isabelle Ryckbost, sekretarz generalny organizacji.
KE dała zielone światło na unijne finansowanie inwestycji w porcie w Elblągu
Fąfara: w przyszłym roku Orlen może dostarczyć Ukrainie 1 mld m sześc. gazu
ARP S.A. podpisało trzy listy intencyjne w sektorze defence. Celem wzmocnienie krajowego potencjału obronnego
Południowa perspektywa na dostęp do morza. Porty Szczecin i Świnoujście bramą dla Dolnego Śląska i Opolszczyzny
Inwestycje wokół offshore mogą sięgnąć ok. 900 miliardów złotych - to trzykrotność całego projektu CPK
HD Hyundai jako pierwsza stocznia wyprodukował 5 tys. jednostek