PMK
Parlament Europejski zaakceptował wprowadzenie nowych regulacji odnośnie zarządzania portami europejskimi. Ich celem jest zwiększenie transparentności finansowej tych obiektów.
W zamyśle ma to uczynić europejskie porty atrakcyjnymi dla inwestorów. Brak przejrzystych zasad publicznego finansowania portowej infrastruktury i naliczania opłat powstrzymywał dotychczas firmy przed inwestowaniem.
Przepis obejmie ponad 300 portów w Unii Europejskiej, w tym polskie obiekty. Nowa regulacja nałoży na porty obowiązek wyszczególnienia w swoich księgowości wszystkich otrzymanych publicznych pieniędzy i ujawnienia w jaki sposób port ustala ceny za swoje usługi.
Nowe pzepisy nakładają też na porty obowiązek przeprowadzenia odpowiednich szkoleń dla pracowików, w szczególności w zakresie bhp.
- Po 15 latach dyskusji nad europejskimi portami w końcu doszliśmy do porozumienia. Obecny model działania portów zostanie utrzymany, ale większy nacisk zostanie położony na dobre warunki pracownicze - powiedział Knut Fleckenstein z PE.
Wejście nowych przepisów poparła Europejska Organizacja Portów Morskich.
- W końcu możemy zamknąć ten rozdział i skupić się na nowych wyzwaniach: dekarbonizacji oraz inwestycjach w portowe połączenia - powiedziała Isabelle Ryckbost, sekretarz generalny organizacji.
Wodór stworzy rynek wart 1,4 bln dolarów rocznie
Holandia wspiera bezpieczeństwo na Morzu Czerwonym. HNLMS Tromp kończy misję, na swoją wyrusza HNLMS Karel Doorman
CMA CGM i Bpifrance chcą dekarbonizować branżę morską we Francji. Tworzą fundusz o wartości 200 mln euro
Thales inauguruje nowe centrum testowe dla fregat typu F126
Idą zmiany w Porcie Gdynia. Demontaż Bühlera na Nabrzeżu Indyjskim
Zmiany w Chińsko-Polskim Towarzystwie Okrętowym S.A. "Chipolbrok"