• <

LEMAN otworzył w Gdańsku centrum usług logistycznych

14.10.2025 10:49 Źródło: LEMAN
Strona główna Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski LEMAN otworzył w Gdańsku centrum usług logistycznych
Fot. LEMAN

Duńska firma LEMAN, jeden z najstarszych operatorów logistycznych w Europie, otworzyła w Gdańsku swoje centrum usług wspólnych. Nowe biuro nie tylko wspiera działalność grupy na całym świecie, ale też stale powiększa zespół, dając specjalistom z regionu szansę na rozwój w międzynarodowym środowisku.

LEMAN od stycznia 2025 roku działa w Polsce poprzez nowo otwarty Service Hub w Gdańsku. To ważny krok w rozwoju przedsiębiorstwa, które powstało w 1900 roku w Kopenhadze, a dziś zatrudnia około 800 osób w 12 krajach na trzech kontynentach, oferując usługi w zakresie transportu morskiego, lotniczego i drogowego, a także magazynowania oraz obsługi celnej.

Kluczowe procesy i nowe role


Nowe biuro w Trójmieście pełni strategiczną funkcję w globalnym łańcuchu wartości firmy. Zespół w Gdańsku odpowiada za kluczowe procesy wspierające działalność LEMAN na całym świecie – od finansów i IT, przez HR i wsparcie procesów operacyjnych , po analizę danych i optymalizację procesów. Dzięki temu oddziały operacyjne mogą skupić się na współpracy z klientami i rozwoju na poszczególnych rynkach.
Aktualnie w gdańskim biurze pracuje około 68 osób, a firma planuje dalszą rozbudowę zespołu. Poszukiwani są specjaliści w obszarze finansów, księgowości, wsparcia IT, analizy danych czy administracji HR. LEMAN chce także współpracować z lokalnymi uczelniami.

– Zespół w Trójmieście wspiera kluczowe procesy biznesowe dla całej Grupy, pozwalając oddziałom operacyjnym na pełne skupienie się na kliencie. Polska, dzięki centralnemu położeniu i doskonałym kompetencjom specjalistów, stała się dla nas naturalnym wyborem. Cieszymy się, że możemy tu budować silny zespół i rozwijać się razem z regionem – komentuje Tomasz Szewciów, Managing Director LEMAN Service Hub Poland.

Partnerstwo na każdym etapie


Proces wejścia LEMAN do regionu był wspierany przez Invest in Pomerania – regionalną inicjatywę koordynowaną przez Agencję Rozwoju Pomorza S.A. Zespół ekspertów towarzyszył firmie na kluczowych etapach projektu, dostarczając niezbędnej wiedzy o lokalnym rynku, ułatwiając nawiązanie kontaktów i budując solidną podstawę do dalszego rozwoju inwestycji. Dzięki temu Gdańsk stał się naturalnym wyborem na mapie strategicznych lokalizacji firmy. Ponadto na wybór Trójmiasta złożyły się dostęp do wysoko wykwalifikowanych pracowników, świetne połączenia komunikacyjne oraz dynamiczne środowisko biznesowe, które od lat przyciąga międzynarodowe centra usług wspólnych.

– Obecność LEMAN na Pomorzu pokazuje, że nasz region jest nie tylko logistyczną bramą na Europę, ale także miejscem, w którym globalne firmy lokują coraz bardziej strategiczne funkcje. Stabilne warunki dla rozwoju biznesu oraz skuteczna współpraca samorządu i partnerów regionalnych umacniają pozycję Trójmiasta na mapie międzynarodowych centrów usług, co przekłada się na wysokiej jakości miejsca pracy i dalszy rozwój kompetencji w regionie – powiedział Marcin Grzegory, Zastępca Dyrektora Invest in Pomerania.

Duńska firma podkreśla, że rozwój w Polsce wpisuje się w strategię zrównoważonego i inkluzywnego wzrostu – firma inwestuje w rozwiązania ograniczające emisję CO₂ i stawia na podmiotowości człowieka jako pracownika w myśl zasady „Proudly driven by People” w procesach rekrutacji oraz rozwoju kariery.

SOLID PORT_790_140_2024
Port Gdańsk Business Mixer 2025

Dziękujemy za wysłane grafiki.