Duńska firma LEMAN, jeden z najstarszych operatorów logistycznych w Europie, otworzyła w Gdańsku swoje centrum usług wspólnych. Nowe biuro nie tylko wspiera działalność grupy na całym świecie, ale też stale powiększa zespół, dając specjalistom z regionu szansę na rozwój w międzynarodowym środowisku.
LEMAN od stycznia 2025 roku działa w Polsce poprzez nowo otwarty Service Hub w Gdańsku. To ważny krok w rozwoju przedsiębiorstwa, które powstało w 1900 roku w Kopenhadze, a dziś zatrudnia około 800 osób w 12 krajach na trzech kontynentach, oferując usługi w zakresie transportu morskiego, lotniczego i drogowego, a także magazynowania oraz obsługi celnej.
Nowe biuro w Trójmieście pełni strategiczną funkcję w globalnym łańcuchu wartości firmy. Zespół w Gdańsku odpowiada za kluczowe procesy wspierające działalność LEMAN na całym świecie – od finansów i IT, przez HR i wsparcie procesów operacyjnych , po analizę danych i optymalizację procesów. Dzięki temu oddziały operacyjne mogą skupić się na współpracy z klientami i rozwoju na poszczególnych rynkach.
Aktualnie w gdańskim biurze pracuje około 68 osób, a firma planuje dalszą rozbudowę zespołu. Poszukiwani są specjaliści w obszarze finansów, księgowości, wsparcia IT, analizy danych czy administracji HR. LEMAN chce także współpracować z lokalnymi uczelniami.
– Zespół w Trójmieście wspiera kluczowe procesy biznesowe dla całej Grupy, pozwalając oddziałom operacyjnym na pełne skupienie się na kliencie. Polska, dzięki centralnemu położeniu i doskonałym kompetencjom specjalistów, stała się dla nas naturalnym wyborem. Cieszymy się, że możemy tu budować silny zespół i rozwijać się razem z regionem – komentuje Tomasz Szewciów, Managing Director LEMAN Service Hub Poland.
Proces wejścia LEMAN do regionu był wspierany przez Invest in Pomerania – regionalną inicjatywę koordynowaną przez Agencję Rozwoju Pomorza S.A. Zespół ekspertów towarzyszył firmie na kluczowych etapach projektu, dostarczając niezbędnej wiedzy o lokalnym rynku, ułatwiając nawiązanie kontaktów i budując solidną podstawę do dalszego rozwoju inwestycji. Dzięki temu Gdańsk stał się naturalnym wyborem na mapie strategicznych lokalizacji firmy. Ponadto na wybór Trójmiasta złożyły się dostęp do wysoko wykwalifikowanych pracowników, świetne połączenia komunikacyjne oraz dynamiczne środowisko biznesowe, które od lat przyciąga międzynarodowe centra usług wspólnych.
– Obecność LEMAN na Pomorzu pokazuje, że nasz region jest nie tylko logistyczną bramą na Europę, ale także miejscem, w którym globalne firmy lokują coraz bardziej strategiczne funkcje. Stabilne warunki dla rozwoju biznesu oraz skuteczna współpraca samorządu i partnerów regionalnych umacniają pozycję Trójmiasta na mapie międzynarodowych centrów usług, co przekłada się na wysokiej jakości miejsca pracy i dalszy rozwój kompetencji w regionie – powiedział Marcin Grzegory, Zastępca Dyrektora Invest in Pomerania.
Duńska firma podkreśla, że rozwój w Polsce wpisuje się w strategię zrównoważonego i inkluzywnego wzrostu – firma inwestuje w rozwiązania ograniczające emisję CO₂ i stawia na podmiotowości człowieka jako pracownika w myśl zasady „Proudly driven by People” w procesach rekrutacji oraz rozwoju kariery.
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
00:04:15
Największe kontenerowce świata - przegląd
Polski masowiec zderzył się z suwnicą i żurawiami
Grupa OTL podsumowuje III kwartał. Trudna sytuacja rynkowa
Znamy laureatów IV edycji Grantu Dzielnicowego Busole organizowanego przez Baltic Hub
Hapag-Lloyd: biznes urósł, ale zyski mocno spadły
Wietnamskie porty na liście rankingu Lloyd’s List. Refleksje po Port Gdańsk Business Mixer w Wietnamie
Prezydent Świnoujścia popiera rozwój portu, ale nie utworzenie Przylądka Pomerania
Porzucony w Basenie Północnym w Świnoujściu kuter zatonął