Turecka pływająca elektrownia Karpower International (Karpowership) rozpoczęła swój pierwszy projekt zasilania LNG na morzu w Indonezji.
Karpowership powiedział, że statek Zeynep Sultan rozpoczął wytwarzanie energii przy użyciu LNG 20 września, po udanej konwersji pierwszych dwóch silników dwupaliwowych. LNG przekształca się z ciekłego w gaz za pomocą pływającej jednostki regazyfikacji (FSRU).
Według firmy, Indonezja szybko staje się jednym z najważniejszych węzłów LNG na świecie dzięki temu innowacyjnemu projektowi.
Projekt LNG-to-Power jest częścią umowy na dostawy gazu podpisanej z rządową firmą energetyczną Perusahaan Listrik Negara Gas and Geothermal (PLN), która dostarcza LNG za pośrednictwem PT Pertamina, indonezyjskiego państwowego koncernu naftowo-gazowego.
Ośmiometrowy Hua Xiang FSRU jest obsługiwany przez PT Sulawesi Regas Satu, spółkę joint venture PLN GG i PT Humpuss.
Dyrektor handlowy firmy Karpowership, Zeynep Harezi, powiedział: „Dzięki możliwościom dwupaliwowego silnika naszego statku w połączeniu z innowacyjną technologią FSRU, jesteśmy w stanie zaoferować naszym partnerom w Amurang płynne przejście na zasilanie LNG.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO
W Peru rozpoczęto budowę fregaty. To kolejne z serii przedsięwzięć w ramach rozwoju floty i branży okrętowej
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii