Hanseatic Global Terminals (HGT) pomyślnie sfinalizował 10 marca przejęcie 60% udziałów w spółce CNMP LH od Seafrigo Group, która obsługuje terminal kontenerowy Atlantique we francuskim Hawrze. Pozostałe 40% udziałów w CNMP LH pozostanie w posiadaniu Seafrigo Group, firmy specjalizującej się w logistyce żywności w kontrolowanej temperaturze.
Transakcja dotyczyła działalności terminalu w porcie leżącym nad Oceanem Atlantyckim, zaliczanym do Top 10 największych Europie. Jest on również najważniejszym portem dla transportu morskiego do i z Francji z roczną przepustowością kontenerów wynoszącą 3 mln TEU. Wpływa na to także rozwinięte połączenie lądowe z Paryżem i innymi miastami w głębi kraju.
– Nabywając większościowy pakiet udziałów w terminalu CNMP LH w Hawrze, wzmacniamy naszą pozycję na jednym z naszych kluczowych rynków europejskich. Jednocześnie kontynuujemy rozbudowę naszego globalnego portfolio terminali, torując drogę ukierunkowanym inwestycjom mającym na celu zwiększenie wydajności. Transakcja ta bezpośrednio przyczyni się do realizacji naszej Strategii 2030 – powiedział Dheeraj Bhatia, prezes Hanseatic Global Terminals.
– Jesteśmy bardzo zadowoleni, że mamy silnego partnera w Hanseatic Global Terminals, z którym będziemy kontynuować modernizację terminalu CNMP LH w Hawrze. To znacznie podniesie rangę naszego wspólnego terminalu jako ważnej bramy dla transportu kontenerowego w porcie Hawr – wskazał Eric Barbé, prezes Seafrigo Group.

Inwestycje w terminale i infrastrukturę stanowią kluczowy element strategicznego programu Hanseatic Global Terminals, który jest spółką zależną należącą w całości do Hapag-Lloyd. Celem jest dalszy rozwój portfolio do ponad 30 terminali do 2030 roku. Działając z Rotterdamu, HGT zarządza aktualnie portfelem udziałów w 21 terminalach portowych i uzupełniających usługach logistycznych w 12 krajach i na czterech kontynentach
Podmioty biorące udział w transakcji oczekują, że dzięki temu przepustowość i obsługa kontenerów w terminalu CNMP LH wzrośnie w nadchodzących latach. Szczególnie dotyczy to branży kontenerów chłodniczych, przede wszystkim w zakresie transportu żywności. Ma to także wzmacniać globalną sieć transportu morskiego i oferować klientom na całym świecie płynne, wydajne rozwiązania logistyczne, w tym w ramach łańcucha dostaw.
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych