Urzędnicy przedłużyli czasowe zamknięcie stoczni Havyard w Leirvik w Norwegii do co najmniej 19 października po tym, jak więcej pracowników uzyskało pozytywny wynik testu na obecność COVID-19.
Wszystkie działania stoczni zostały pierwotnie zamknięte 30 września po tym, jak cztery osoby uzyskały pozytywny wynik testu na obecność wirusa. 2 października Havyard powiedział, że u 17 osób z 200 przebadanych zdiagnozowano wirusa.
Według Havyarda na dzień dzisiejszy liczba przypadków wzrosła do 75 z 495 przebadanych.
- Aby zapobiec dalszemu rozprzestrzenianiu się wirusa i przejąć kontrolę nad sytuacją, gmina Hyllestad postanowiła dziś, zgodnie z ustawą o kontroli zakażeń, zamknąć działalność stoczni do 19 października tego roku. Decyzja ta może zostać przedłużona, aż do momentu, gdy ponowne otwarcie produkcji jest uważane za bezpieczne - powiedział Havyard w oświadczeniu.
Stocznia w Leirvik w Norwegii należy do New Havyard Ship Technology AS, spółki zależnej Havyard Group ASA. Według strony internetowej firmy, stocznia buduje około czterech do sześciu nowych statków rocznie i zatrudnia 400 do 500 pracowników i podwykonawców.
Według strony internetowej Havyard buduje obecnie sześć statków, w tym trzy statki do przewozu żywych ryb i trzy statki obsługujące farmy wiatrowe (SOV).
Przedłużone przestoje prawdopodobnie doprowadzą do opóźnień w dostawach, a wszelkie opóźnienia będą zależały od zakresu wyłączenia i środków, które można wdrożyć, aby nadrobić stracony czas produkcji.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO
W Peru rozpoczęto budowę fregaty. To kolejne z serii przedsięwzięć w ramach rozwoju floty i branży okrętowej
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii