Sprężarka powietrza eksplodowała na pokładzie statku wsparcia offshore Athena, który przebywał w Porcie Hawr we Francji. Dwóch członków załogi uległo obrażeniom i zostały odwiezionych do szpitala.
Zdarzenie miało miejsce podczas testu sprzętu, który będzie wykorzystywany w ramach przemysłu morskiego. Odbywało się to wieczorem, 17 listopada. W trakcie testu doszło do awarii, co doprowadziło do wybuchu i poważnego uszkodzenia sprężarki, prawdopodobnie odłamkowania. Nie doszło przy tym do zaprószenia ognia, ani tym bardziej pożaru. Na razie nieznane są przyczyny awarii.
Statek Athena przeznaczony jest do prac podczas inwestycji offshore, m. in. dostarczając wyposażenie do powstających farm wiatrowych. Został zbudowany w 2013 roku w Singapurze i przeznaczony do prac budowlanych w branży offshore. Ma długość 111,2 metrów i 25 metrów szerokości. Jego nośność wynosi 5200 ton. Załoga może liczyć 100 osób. Jest przeznaczony do prowadzenia działań podmorskich i wsparcia ekip nurków pracujących pod wodą. Ma wyposażenie do układania kabli i napraw obsługi zdalnie sterowanych pojazdów podwodnych (remotely operated vehicle, ROV), prowadzenia pomiarów oraz działań konserwacyjnych (intervention and maintenance, IMR). Należy do spółki Asso, która od lat jest aktywnie zaangażowana w działalność offshore i nearshore od momentu powstania. Zajmuje się instalacją wyposażenia morskiego oraz służy jako dostawca rozwiązań technologicznych dla firm realizujących przedsięwzięcia morskie.
Planowano wypłynięcie jednostki na morze miało nastąpić 18 listopada, lecz z powodu incydentu oraz uszkodzeń zostało to odłożone na czas nieokreślony. Obecnie wciąż stoi ona w porcie.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów