Obie firmy podpisały protokół ustaleń, otwierając nowe kanały strategicznej współpracy w zakresie rozwijania technologii podwodnych. Na mocy porozumienia będą współpracować także przy projektowaniu i tworzeniu zaawansowanych rozwiązań dla załogowych i bezzałogowych systemów podwodnych w Zjednoczonych Emiratach Arabskich, za pośrednictwem niedawno uruchomionej spółki joint venture Maestral z siedzibą w Abu Zabi. Celem obu przedsiębiorstw jest utorowanie drogi do opracowania zaawansowanych rozwiązań dostosowanych do unikalnych, podwodnych potrzeb sił morskich na całym świecie.
Porozumienie zostało podpisane przez Hamada Al Marara, dyrektora zarządzającego i dyrektora generalnego EDGE Group, dr Pierroberto Folgiero, dyrektora generalnego i dyrektora zarządzającego Fincantieri Group, a jego świadkami byli Khaled Al Zaabi, prezes Platforms & Systems, EDGE, Dario Deste, dyrektor generalny Fincantieri Naval Vessels Division, podczas 28. edycji międzynarodowych targów morskiej branży zbrojeniowej Euronaval, które odbywają się w Villepinte, w północno-wschodniej części aglomeracji paryskiej (Parc des expositions de Paris-Nord Villepinte) w dniach 4-7 listopada.
During #Euronaval, in the presence of our CEO, Pierroberto #Folgiero, our General Manager of the Naval Vessels Division, Dario #Deste, Hamad #AlMarar, Managing Director & CEO of @_edgegroup, and witnessed by Khaled #AlZaabi President – Platforms & Systems of EDGE Group, we signed… pic.twitter.com/MvYuJLRdam
— Fincantieri (@Fincantieri) November 5, 2024
– Ta umowa między Fincantieri i EDGE podkreśla zaangażowanie w pionierskie postępy w technologiach podwodnych, łącząc doskonałość inżynieryjną z przyszłościowym podejściem. Domena podwodna stawia wyjątkowe wyzwania, od dynamiki płynów po komunikację i autonomię, które wymagają innowacyjnych i odpornych rozwiązań. Wspólnie dążymy do opracowania systemów, które spełniają najwyższe standardy interoperacyjności, zaspokajając krytyczne potrzeby zarówno w sektorze obronnym, jak i energetycznym. Nasze wysiłki mają na celu ustanowienie nowych standardów bezpieczeństwa, odporności i odpowiedzialności środowiskowej w operacjach podwodnych, przyczyniając się znacząco zarówno do krajowych możliwości, jak i globalnego bezpieczeństwa morskiego – powiedział Pierroberto Folgiero, prezes i dyrektor zarządzający Fincantieri.
– W ciągu zaledwie pięciu lat EDGE rozszerzył swój zasięg w każdej dziedzinie zaawansowanej technologii i obronności. Od samego początku zdawaliśmy sobie sprawę, że tylko dzięki współpracy i partnerstwu możemy opracować technologie i wiedzę niezbędną do tego, aby EDGE była liderem w dziedzinie lotnictwa, lądu, morza, cyberprzestrzeni i przestrzeni kosmicznej. Nasze partnerstwo z Fincantieri jest przykładem tej strategii, otwierając nieograniczone możliwości dla obu firm w zakresie wspólnego rozwoju i produkcji zaawansowanych rozwiązań nawodnych i podwodnych – przekazał Hamad Al Marar, dyrektor zarządzający i CEO EDGE.
Maestral ma koncentrować się na sprzedaży, operacjach komercyjnych i inżynierii w zakresie projektowania i obsługi statków i produktów nawodnych i podwodnych, zapewniając jednocześnie cenne możliwości zatrudnienia dla wysoko wykwalifikowanych pracowników, zarówno lokalnych jak i zza granicy.
Współpraca ta oznacza pierwsze przedsięwzięcie EDGE Group w dziedzinie podwodnej, umożliwiając obu organizacjom dzielenie się wiedzą specjalistyczną i wykorzystanie rozległych zasobów technicznych i produkcyjnych w celu opracowania szeregu innowacyjnych, interoperacyjnych produktów załogowych i bezzałogowych. Dotyczy to także dalszego rozwijania suwerennych możliwości Zjednoczonych Emiratów Arabskich (ZEA) w zakresie najnowocześniejszych technologii obronnych, z korzyścią dla tego państwa jak i innych, potencjalnych zamawiających.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów