Dziewięć firm zgłosiło udział w przetargu na wykonanie Drogi Czerwonej w Gdyni. Długo zapowiadana inwestycja ma być strategicznym węzłem łączącym Estakadę Kwiatkowskiego z Obwodnicą Trójmiasta i resztą dróg krajowych.
20 lipca GDDKiA opublikowała dane dotyczące oferentów biorących udział w przetargu na Droczę Czerwoną w Gdyni.
Lista ofert:
Mosty Katowice - 7 999 920 zł
Databout - 8 413 200 zł
Transprojekt Gdański - 11 143 800 zł
S.T.I Polska - 11 249 801,40 zł
Europrojekt Gdańsk - 12 878 100 zł
Trakt - 14 407 605 zł
Multiconsult Polska - 15 422 355 zł
Highway - 16 658 505 zł
Biuro Projektowo-Badawcze Dróg i Mostów Transprojekt-Warszawa - 18 389 115 zł.
GDDKiA od projektantów oczekuje sporządzenia dokumentacji przygotowawczej realizacji zamówienia dla trzech odcinków:
nr 1: węzeł Gdynia Chylonia - węzeł Kwiatkowskiego II,
nr 2: węzeł Kwiatkowskiego II - węzeł Ofiar Grudnia ‘70,
nr 3: węzeł Ofiar Grudnia ‘70 - węzeł Terminal Promowy.
Na przygotowanie dokumentacji urząd daje spółkom 18 miesięcy. Następnie wyłoniony podmiot ma przygotować dokumentację pod otrzymanie decyzji środowiskowej. GDDKiA ogłosi zwycięzcę przetargu w formule Projektuj i buduj.
Droga Czerwona ma połączyć Port Gdynia z drogami krajowymi, w tym autostradą A1 i drogą S6. Inwestycja ma wynieść 2,7 miliardów złotych, a okres budowy GDDKiA ocenia na 5 lat.
Wodór stworzy rynek wart 1,4 bln dolarów rocznie
Holandia wspiera bezpieczeństwo na Morzu Czerwonym. HNLMS Tromp kończy misję, na swoją wyrusza HNLMS Karel Doorman
CMA CGM i Bpifrance chcą dekarbonizować branżę morską we Francji. Tworzą fundusz o wartości 200 mln euro
Thales inauguruje nowe centrum testowe dla fregat typu F126
Idą zmiany w Porcie Gdynia. Demontaż Bühlera na Nabrzeżu Indyjskim
Zmiany w Chińsko-Polskim Towarzystwie Okrętowym S.A. "Chipolbrok"