W miniony piątek, 16 października 2020 r., odbył się chrzest
innowacyjnej jednostki "Finomar 1". Jest to Wielofunkcyjna Pływająca
Pochylnia Pontonowa - posłuży do budowy, wodowania i transportu kadłubów
statków i ich elementów oraz innych wielkogabarytowych konstrukcji.
W
uroczystości chrztu jednostki wziął udział Dyrektor Pionu Okrętowego
PRS S.A., Grzegorz Pettke, który publicznie potwierdził armatorowi, że
jednostka jest w pełni bezpieczna i przyjazna dla środowiska. To
zaświadcza wydane przez PRS Świadectwo Klasy, które podsumowuje
przeprowadzony przez PRS nadzór nad budową i przegląd końcowy. Matką
chrzestną jednostki została Beata Kordecka, zastępca dyrektora spółki
Finomar.
Inspektorzy Placówki PRS w Szczecinie nadzorowali budowę
jednostki na bazie dokumentacji technicznej zatwierdzonej przez
inspektorów i specjalistów technicznych Centrali PRS S.A . w Gdańsku.
Innowacyjność jednostki dotyczy przede wszystkim, opatentowanego przez
właściciela pontonu, sposobu przemieszczania obiektów z nabrzeża na
pływającą pochylnię i odwrotnie, z możliwością przechylania całości
celem łagodnego posadowienia (zwodowania) oraz operowania na zbiornikach
o stosunkowo niewielkiej głębokości.
PRS nadał półzanurzalnej
jednostce klasę * K PONTOON (L4), dopuszczając tym samym do przewozu
kadłuba lub jego części, na pokładzie jednostki.
Długość całkowita Pochylni Pontonowej to 46m, szerokość 18m, wysokość do pokładu głównego 4,3m, tonaż 970GT.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO
W Peru rozpoczęto budowę fregaty. To kolejne z serii przedsięwzięć w ramach rozwoju floty i branży okrętowej
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii