Ceny ropy na globalnych giełdach paliw silnie spadają - surowiec tanieje o ponad 2 proc. Na świecie odnotowuje się przypadków zakażeń koronawirusem, natomiast w USA nie ma porozumienia w sprawie wsparcia dla gospodarki, co zdecydowanie pogarsza sentyment rynkowych graczy.
Baryłka ropy West Texas Intermediate w dostawach na XII na giełdzie paliw NYMEX w Nowym Jorku jest wyceniana po 38,93 USD, niżej o 2,31 proc.
Ropa Brent w dostawach na XII na giełdzie paliw ICE Futures Europe w Londynie jest wyceniana po 40,83 USD za baryłkę, niżej o 2,35 proc.
Na świecie notuje się coraz więcej przypadków nowych zakażeń Covid-19.
W USA zanotowano rekordową liczbę nowych zakażeń koronawirusem, już drugi dzień z rzędu. Coraz gorsza sytuacja epidemiczna panuje też w Europie - Włochy zatwierdziły częściową blokadę kraju, a Hiszpania wprowadziła godzinę policyjną.
- W ciągu ostatnich kilku tygodni kwestia wielkości popytu przyciąga uwagę rynków, m.in. z powodu odradzania się pandemii koronawirusa - mówi Daniel Hynes, starszy strateg ds. surowców w Australia & New Zealand Banking Group Ltd.
Tymczasem za Oceanem maleją perspektywy porozumienia w strawie bodźców fiskalnych dla amerykańskiej gospodarki.
Inwestorzy mieli nadzieje, że umowa w tej sprawie zostanie osiągnięta jeszcze przed wyborami prezydenckimi 3 listopada - na razie jednak Republikanie i Demokraci oskarżają się nawzajem o brak dobrej woli w pracach nad pakietem wsparcia dla gospodarki, osłabionej pandemią koronawirusa.
Na świecie pogarszają się też prognozy popytu na paliwa, a to zbiega się w czasie z prawie dwukrotnym zwiększeniem dostaw ropy z Libii, które jeszcze nabiera rozpędu - w ciągu 4 tygodni produkcja ropy ma tam wzrosnąć do ponad 1 mln baryłek dziennie.
Ropa w USA na NYMEX straciła na zakończenie poprzedniej sesji 1,9 proc. i kosztowała na zamknięciu handlu 39,85 USD/b - najmniej od prawie 2 tygodni.
W całym ub. tygodniu ropa w USA staniała o 2,5 proc. (PAP Biznes)
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów