PMK
Druga jednostka klasy Spirit armatora BC Ferries powrócił do służby po modernizacji i konwersji na LNG w Gdańskiej Stoczni Remontowa.
Spirit of Vancouver może teraz używać paliwa LNG i razem z siostrzaną jednostką Spirit of British Columbia zmniejszą emisję armatora o 12,5 tys. ton CO2 rocznie.
- Eksploatacja tych statków na gazie ziemnym jest zarówno przyjazna dla środowiska, jak i dobra dla tanich podróży - powiedział Mark Collins, prezes i dyrektor generalny BC Ferries.- Oczekujemy zmniejszenia kosztów paliwa o miliony dolarów, dzięki korzystaniu z tego paliwa - dodał.
Spirit of Vancouver zakończył remont w Gdańskiej Stoczni Remontowa. Wypłynął z Gdańska 28 lutego 2019 roku, po trzech miesiącach spędzonych w stoczni w ramach modernizacji. Zbudowany w 1993 roku prom obsługuje trasę Vancouver (Tsawwassen) - Victoria (Swartz Bay).
BC Ferries powiedział, że Spirit of British Columbia był pierwszym promem pasażerskim na świecie, który był zasilany LNG na całkowicie zamkniętym pokładzie. Firma ma obecnie pięć statków, które działają na czystszym gazie ziemnym, dwa promy klasy Spirit i trzy promy klasy Salish.
Firma planuje wprowadzenie hybrydowych promów elektrycznych do obsługi tras między wyspami w przyszłym roku.
Mercy Ships zbuduje najnowocześniejszy statek szpitalny przy wsparciu MSC
Kolejny, atomowy okręt podwodny typu Virginia dostarczony do US Navy
Royal Navy prezentuje Agamemnona. To szósty okręt podwodny typu Astute z napędem atomowym
W stoczni Naval Group położono stępkę pod trzecią fregatę dla Marynarki Wojennej Grecji
Singapur na czele miast morskich świata. Gdańsk w morskiej 40-tce
Unibaltic wzbogaca swoją flotę o nowy statek. To także drugi w jej historii, jaki otrzymał nazwę Apatyth